Kraków jest najchętniej odwiedzanym przez turystów polskim miastem. Według danych Instytutu Turystyki, w 2007 roku pod Wawel przyjechało ponad osiem milionów gości. Jedna trzecia z tej liczby to zagraniczni turyści.
Specjaliści od turystyki coraz częściej zauważają, że tak duży sukces Krakowa wynika nie tylko z bogatej oferty atrakcji i zabytków, ale jest także owocem profesjonalnej promocji.
Najnowsza akcja promocyjna zorganizowana przez krakowski Urząd Miasta to kampania „Kraków porusza zmysły”. W ramach tej akcji, miasto promuje się tego lata w nadmorskich kurortach.
Na promenadach najpopularniejszych miejscowości położonych na polskim wybrzeżu ustawione są specjalne punkty, w których turyści za pomocą joysticka mogą udać się w wirtualną wycieczkę po centrum Krakowa. W przeszłości podobne akcje promocyjne Kraków przeprowadził za granicą – m.in. w Wiedniu oraz w Berlinie.
Krakowski magistrat przygotowuje się także do kampanii promocyjnej skierowanej do osób niewidomych. Jak informuje Katarzyna Gądek, dyrektor krakowskiego Wydziału Promocji i Turystyki, miasto ma wydać specjalne mapy w języku brajla. Docelowo stworzone zostaną makiety kilkunastu zabytków – tak, aby niewidomi turyści mogli ich dotknąć i wyobrazić sobie, jaki mają kształt w rzeczywistości.
Materiały te będą dostępne w krakowskich punktach informacji turystycznej być może już jesienią.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji