Kraków jest najchętniej odwiedzanym przez turystów polskim miastem. Według danych Instytutu Turystyki, w 2007 roku pod Wawel przyjechało ponad osiem milionów gości. Jedna trzecia z tej liczby to zagraniczni turyści.
Specjaliści od turystyki coraz częściej zauważają, że tak duży sukces Krakowa wynika nie tylko z bogatej oferty atrakcji i zabytków, ale jest także owocem profesjonalnej promocji.
Najnowsza akcja promocyjna zorganizowana przez krakowski Urząd Miasta to kampania „Kraków porusza zmysły”. W ramach tej akcji, miasto promuje się tego lata w nadmorskich kurortach.
Na promenadach najpopularniejszych miejscowości położonych na polskim wybrzeżu ustawione są specjalne punkty, w których turyści za pomocą joysticka mogą udać się w wirtualną wycieczkę po centrum Krakowa. W przeszłości podobne akcje promocyjne Kraków przeprowadził za granicą – m.in. w Wiedniu oraz w Berlinie.
Krakowski magistrat przygotowuje się także do kampanii promocyjnej skierowanej do osób niewidomych. Jak informuje Katarzyna Gądek, dyrektor krakowskiego Wydziału Promocji i Turystyki, miasto ma wydać specjalne mapy w języku brajla. Docelowo stworzone zostaną makiety kilkunastu zabytków – tak, aby niewidomi turyści mogli ich dotknąć i wyobrazić sobie, jaki mają kształt w rzeczywistości.
Materiały te będą dostępne w krakowskich punktach informacji turystycznej być może już jesienią.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie