Celem programu „Sprawdź promile”, realizowanego przez Kompanię Piwowarską od początku 2009 r., jest zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez podniesienie świadomości kierowców na temat oddziaływania alkoholu na organizm. Elementem akcji jest umożliwienie przeprowadzenia kontroli trzeźwości przy pomocy bezpłatnej aplikacji mobilnej „Sprawdź promile”.
Ostatnio organizatorzy kampanii udostępnili nowe materiały informacyjne dla prowadzących pojazdy. Dla 10 tysięcy kierowców samochodów osobowych przygotowali „ściągawki” zawierające nie tylko informacje o programie i sposobie ściągnięcia aplikacji na telefon, ale także o tym, co grozi za jazdę pod wpływem alkoholu, oraz innych najczęściej popełnianych wykroczeniach drogowych i punktach karnych. Ulotki mają rozmiar prawa jazdy, tak by kierowcy mogli je mieć zawsze przy sobie, np. w portfelu. Dla 4 tysięcy kierowców zawodowych przygotowano z kolei ulotki, które przypominają o najważniejszych zasadach bezpiecznego prowadzenia pojazdów dostawczych (dozwolony czas jazdy, wymagany czas odpoczynku itp.).
Materiały zostały rozdystrybuowane za pośrednictwem Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego –partnerów programu. Od 2011 r. roku akcji partneruje WORD w Rzeszowie, zaś w ubiegłym roku dołączyło do niego jedenaście kolejnych ośrodków: w Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Jeleniej Górze, Krakowie, Lublinie, Warszawie, Wrocławiu, Toruniu i Zielonej Górze. W salach szkoleniowych wymienionych placówek pojawiły się plakaty i standy promujące korzystanie z wirtualnego alkomatu. Każdy kierowca, który odwiedza ośrodek, może dowiedzieć się, w jaki sposób pobrać bezpłatną aplikację na telefon za pomocą QR kodu zamieszczonego na materiałach promocyjnych. Ponadto Kompania Piwowarska udostępniła ośrodkom film, który pokazuje, jak alkohol działa na organizm. Nagranie może być wykorzystywane jako materiał dydaktyczny podczas szkoleń dla kierowców.
Większość z 10 tysięcy „ściągawek” przeznaczonych zostało dla osób, które kierowcami są od niedawna oraz uczestników kursów, którzy chcą zredukować liczbę punktów karnych. Pozostałe egzemplarze otrzymają pracownicy Kompanii Piwowarskiej.
Więcej na temat akcji znajduje się na stronie www.abcalkoholu.pl.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?


