W 2012 r. Kompania Piwowarska kontynuowała realizację 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, przyjętych przez całą Grupę SABMiller. W ramach działań odpowiedzialnościowych firma podjęła także nowe inicjatywy na rzecz konsumentów, społeczności lokalnych i środowiska.
Wśród priorytetów znalazło się m.in. przeciwdziałanie nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, działania na rzecz społeczności lokalnych oraz priorytety związane z ochroną środowiska i jego zasobów. Poziom ich realizacji jest monitorowany i raz w roku upubliczniany w postaci Raportu Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej.
W Kompanii Piwowarskiej wolontariat pracowniczy jest obecny od ponad 13 lat, zaś od 2012 r. funkcjonuje jako „Kompania Wolontariuszy”. W ramach tego programu osoby zatrudnione w KP ochotniczo i bez wynagrodzenia pracują na rzecz organizacji społecznych. KP umożliwia im udział w tych działaniach oraz wspiera je finansowo lub organizacyjnie. W roku 2012 zakończono 30 projektów wolontariackich, w które zaangażowało się 184 pracowników, przeznaczając na nie 1607 godzin pracy; niektóre projekty jeszcze się nie zakończyły. 30 instytucji (m.in. stowarzyszeń, fundacji, placówek edukacyjnych) otrzymało łącznie wsparcie finansowe w kwocie 332 500 zł. Aby usprawnić komunikację pomiędzy organizacjami potrzebującymi wsparcia a wolontariuszami, pod koniec 2012 r. Kompania Piwowarska na swojej stronie internetowej uruchomiła nowatorskie narzędzie – Platformę Wolontariatu, za pośrednictwem której organizacje mogą przedstawiać oferty współpracy. Oferty te są rejestrowane w bazie i widoczne dla wszystkich pracowników na wewnętrznym portalu społecznościowym Małe Piwo.
Firma dąży do zmniejszenia ilości wody wykorzystywanej do produkcji piwa, jak również energii i emisji dwutlenku węgla, a jednocześnie do zwiększenia odzysku i recyklingu opakowań oraz optymalizacji procesu gospodarowania odpadami. KP stara się angażować w działania na rzecz środowiska także pracowników. Służy temu program Zgrani z naturą prowadzony od 2007 r., w ramach którego KP edukuje i zachęca pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpadów i świadomej ich segregacji, oszczędzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – w pracy i we własnym domu. W ideę recyklingu wpisuje się również wprowadzanie do drugiego obiegu ubrań i dodatków, a także książek – ekoeventy Zielona Szafa czy Zielone Regały.
We wrześniu 2012 r. KP rozpoczęła również akcję „Ekologia się opłaca”, skierowaną do konsumentów oraz partnerów handlowych – detalistów, podejmując temat opakowań zwrotnych. W 1850 sklepach w Warszawie pojawiły się ulotki i plakaty podkreślające oszczędności i korzyści dla środowiska związane z opakowaniami zwrotnymi.
W celu edukowania konsumentów w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu firma podejmuje działania w trzech dziedzinach: edukuje kierowców, by nie jeździli po alkoholu, informuje o zagrożeniach związanych z piciem alkoholu w czasie ciąży oraz przeciwdziała sprzedaży alkoholu nieletnim.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów