logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Konkurs „Pióro odpowiedzialności” 2014 rozstrzygnięty
01.04.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Konkurs „Pióro odpowiedzialności” 2014 rozstrzygnięty



Dziennikarze i eksperci CSR piszący o społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonym rozwoju już po raz 4. zostali nagrodzeni w konkursie „Pióro odpowiedzialności”. Media, w których ukazały się zwycięskie i wyróżnione artykuły, to: Polityka, Harvard Business Review Polska, kampaniespoleczne.pl, Puls Biznesu, CR Navigator, Magazyn Kontakt. Konkurs organizuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Podczas tegorocznych 5. Targów CSR, 1 kwietnia na Stadionie Narodowym wręczono statuetki „Pióro odpowiedzialności” i wyróżnienia dla dziennikarzy i ekspertów/ek CSR piszących na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Celem konkursu, organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest zwiększenie zainteresowania tematyką CSR oraz podnoszenie wiedzy i kompetencji w tym zakresie szczególnie wśród dziennikarzy.

Spośród 57 artykułów, opublikowanych w 2013 roku i spełniających kryteria konkursowe (zgodność pracy z celem i tematyką konkursu; walory merytoryczne; kompletność i rzetelność informacji; styl; kreatywność; innowacyjność np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu) jury nagrodziło osiem publikacji w trzech kategoriach:
•    Artykuł prasowy – media drukowane
Nagroda główna: Joanna Solska za  tekst „Szmaciany biznes”,  opublikowany w tygodniku „Polityka” (27.05.2013);
Wyróżnienia: Sylwii Wedziuk za tekst „Kup swojej firmie solidność” (Puls Biznesu, 22.08.2013); Ewa Gajewska za tekst „Gdy zniknie ostatni turysta” (Magazyn Kontakt, jesień 2013); Sylwester Sacharczuk za tekst „CSR jest prostszy niż myślisz” (Puls Biznesu, 25.10.2013); Karolina Błońska-Szubstarska za tekst „Odpowiedzialność dla dorosłych” (CR Navigator, wiosna 2013);
•    Artykuł prasowy – media elektroniczne
Nagroda główna: Marcin Świejkowski za tekst „Sprzątanie miast z nadmiaru reklam”, opublikowany na portalu kampaniespoleczne.pl (19.08.2013);
•    Artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane
Nagroda główna: Roberta Sroka za tekst „Whistleblowing, czyli zapobieganie zagrożeniom” opublikowany w dodatku  „Harvard Business Review Polska” (1.09.2013).
Wyróżnienie: Aleksandra Stanek-Kowalczyk za tekst „Raportowanie zintegrowane – nowy trend, stare wyzwania” (Wspólna odpowiedzialność. Rola raportowania społecznego, grudzień 2013).

Współczesne media stoją na straży rzetelności i etyczności działań firm. Z drugiej zaś strony rozwijająca się świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu jest wielką zasługą dziennikarzy i ekspertów prezentujących w swych artykułach ideę CSRu nie tylko w środowisku branżowym, ale również wśród czytelników codziennej prasy. Serdecznie gratuluję zwycięzcom i dziękuję za pomoc w szerzeniu wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W składzie jury konkursowego zasiadali: Marcin Dzierżanowski, Wprost; Michał Kobosko, Project Syndicate Polska; Agata Kwiatkowska, Polska Agencja Prasowa; dr Magdalena Krukowska, Forbes; prof. Maciej Mrozowski, Uniwersytet Warszawski; Mirella Panek-Owsiańska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek