logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Konkurs na pokonanie zmian klimatu
13.03.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Konkurs na pokonanie zmian klimatu



Czy można zatrzymać zmiany klimatyczne zachodzące na Ziemi? Jak ograniczyć emisję dwutlenku węgla do atmosfery? Jak poprawić stan środowiska? Z odpowiedzią na pytanie – Jak pokonać zmiany klimatu? – będą zmagać się uczestnicy 2. edycji konkursu Pokonajmy Zmiany Klimatu (Combat Climate Change), organizowanego przez National Geographic oraz firmę Vattenfall.

Celem konkursu jest informowanie i angażowanie młodych ludzi w kwestie klimatyczne, a także tworzenie pomysłów, które mogą poprawić stan środowiska i przyczynić się do walki ze zmianami klimatycznymi.

W konkursie będą oceniane autorskie projekty wykorzystania odnawialnych surowców energetycznych, których celem będzie powstrzymanie zmian klimatycznych.

Konkurs jest adresowany do uczniów w wieku od 14 do 19 lat. Wszyscy zainteresowani mogą nadsyłać swoje zgłoszenia do 15 maja br. Opis projektu nie powinien być dłuższy niż 1500 słów i musi posiadać trójdzielną strukturę: streszczenie propozycji, problem, przyczyna i konsekwencje, oraz propozycja rozwiązania problemu.

Projekt powinien uwzględnić postępujące zmiany klimatyczne, zagadnienia gospodarki energetycznej, jak również działania zmierzające do jego realizacji. W konkursie mogą wziąć udział także grupy, ale muszą one liczyć mniej niż 4 uczniów. Dodatkowo w takiej sytuacji wszyscy uczestnicy muszą wypełnić formularz zgłoszenia.

Dążąc do popularyzacji wiedzy na temat odnawialnych źródeł energii równolegle z rozpoczęciem konkursu organizatorzy uruchomili specjalną stronę www.nationalgeographic.com/combatclimatechange
Można na niej znaleźć wiele przydatnych informacji nt. zmian klimatycznych oraz poznać szczegóły konkursu.

Od 15 maja do końca czerwca 2008 roku odbędzie się pierwsza tura oceny prac konkursowych. Sędziowie wybiorą po jednym zwycięzcy z Danii, Finlandii, Niemiec, Polski, Szwecji i jednego z pozostałych państw Europy. Nazwiska laureata konkursu i regionalnych zwycięzców zostaną ogłoszone pod koniec września 2008 roku.

Na najlepszych czekają nagrody. Zwycięzcy konkursu wraz ze swoim nauczycielem wezmą udział w wyprawie do Puerto Rico, zorganizowanej przez Earthwatch. Podczas tej ekspedycji, będą uczestniczyć w realizacji ważnego projektu badawczego dotyczącego zrównoważonego korzystania z bogactw tropikalnych lasów deszczowych. Finaliści konkursu otrzymają najnowocześniejsze telefony komórkowe z aparatami fotograficznymi i wydane przez National Geographic podręczniki z radami, jak robić dobre zdjęcia.

Koncern Vatenffall zdobył w 2006 r. tytuł „Przyjaciela Ziemi” za wyjątkowe zaangażowanie w działania na rzecz ochrony środowiska, jak również dwa wyróżnienia „Złote Spinacze 2006” za najlepsze projekty PR w Polsce: Światło w szkole i Ogrzewane przystanki.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek