Z opublikowanych we wrześniu wyników badania Barometr CSR wynika, że 42% konsumentów uważa, że zadaniem firmy jest nie tylko zarabianie pieniędzy, lecz także działania prospołeczne. W ich weryfikacji pomóc może analiza publikowanych przez przedsiębiorstwo raportów społecznych i zrównoważonego rozwoju. Najlepsze z nich zostają wyróżnione w konkursach CSR, takich jak „Raporty Społeczne”, który właśnie wystartował.
16 kwietnia 2013 r. Komisja Europejska wystąpiła z wnioskiem o oficjalne regulacje zobowiązujące firmy do ujawniania informacji o swojej polityce w zakresie środowiska, informacje związane ze sprawami społecznymi i pracowniczymi, z poszanowaniem praw człowieka i ze zwalczaniem korupcji.
Rozpoczęła się siódma edycja konkursu „Raporty Społeczne – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu”. Inicjatywa promuje idee odpowiedzialnego biznesu (CSR), zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zaangażowania społecznego firm. Jego organizatorami są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS.
W tym roku również Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jako pierwsza organizacja pozarządowa w Polsce przygotowało swój pierwszy raport społeczny, obejmujący lata 2011–2012. Chcemy pokazać, jakie znaczenie mają kwestie zrównoważonego rozwoju dla naszego stowarzyszenia, jak w codziennej pracy sami postępujemy w myśl zasad, które promujemy – mówi prezeska FOB, Mirella Panek-Owsiańska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi