logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Konkurs dla firm z mamami
15.10.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR, Oman

Konkurs dla firm z mamami



Rusza 2. edycja konkursu dla firm przyjaznych mamom – Mama w pracy. Organizuje go Fundacja Świętego Mikołaja wraz z Rzeczpospolitą oraz instytutem badawczym MillwardBrown SMG/KRC. Konkurs ma promować najlepsze wzorce i wyłonić przedsiębiorstwa najbardziej przyjazne macierzyństwu swoich pracownic.

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie do 30 stycznia 2009 r. ankiety zgłoszeniowej zamieszczonej na stronach internetowych Rzeczpospolitej (www.rp.pl) lub Fundacji Świętego Mikołaja (www.mamawpracy.pl, www.mikolaj.org.pl). Ponadto, do wszystkich kobiet pracujących w kilkuset organizacjach mają trafić szczegółowe ankiety, w których mamy wskażą jak pracodawcy traktują ich macierzyństwo.

W tej edycji mogą brać udział zarówno małe i średnie firmy (do 50 pracowników), jak i duże (ponad 50 pracowników). W przypadku tych pierwszych, organizatorzy muszą otrzymać minimum 10 uzupełnionych przez pracujące w nich kobiety ankiet. Natomiast z dużych organizacji niezbędny jest zwrot co najmniej 30 wypełnionych przez pracownice formularzy. Laureaci otrzymają tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjazną matkom”. Wręczenie nagród nastąpi w maju 2009 roku.

W ubiegłym roku – ze 121 firm zgłoszonych do konkursu – do finału przeszło 31. Wśród laureatów szczególne uznanie kapituły zyskali: Grupa Ikea, Tesco Polska i Szpital im. E. Szczeklika w Tarnowie. Konkurs dla firm Mama w pracy jest elementem kampanii społecznej, współorganizowanej przez Fundację Świętego Mikołaja i Caritas Polska.

Celem projektu Mama w pracy jest uwrażliwienie pracodawców na potrzeby pracujących kobiet i przekonanie, że są one wartościowymi i lojalnymi pracownikami. Z badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że co piąta pracująca kobieta odkłada urodzenie dziecka w obawie przed utratą pracy. Aż 15% kobiet deklaruje, że podczas rozmowy kwalifikacyjnej zapytano je o plany macierzyńskie, a 22% spotkało się z negatywną reakcją pracodawcy po poinformowaniu o ciąży. Prawie co trzecia matka na urlopie macierzyńskim lub wychowawczym spodziewa się zwolnienia, w rzeczywistości pracę traci co szósta.

Dla matek największą przeszkodą w powrocie do pracy była nie postawa pracodawcy, ale problem natury psychologicznej – tęsknota za dzieckiem. Dlatego matki chciałyby przede wszystkim elastycznego czasu pracy – swoje zadania mogłyby wykonywać w domu albo pracować na pół etatu. Dla wielu ułatwieniem byłoby, gdyby przy ich firmach działały żłobki lub przedszkola.

Akcja Fundacji Świętego Mikołaja Mama w pracy rozpoczęta w 2007 roku została zaplanowana na co najmniej 5 lat.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek