Konkurs Art Moves na najlepszą pracę billboardową rozstrzygnięty
W tym roku Konkurs Art Moves odbywał się pod hasłem „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem twórców z całego świata – organizatorzy otrzymali prace z aż 63 krajów.
Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Billboardach Art Moves to jedyny na świecie festiwal sztuki billboardowej, który od 14 lat prezentuje i promuje tę kategorię sztuki publicznej. W ramach festiwalu w przestrzeni Torunia prezentowane są prace artystów z całego świata, poruszające ważne, aktualne tematy. W zeszłym roku festiwal poświęcony był rozkręcającej się pandemii Covid-19. Tegoroczny temat bezpośrednio wynika z zeszłorocznego – tym razem chodzi o nową „epidemię”, czyli globalne zawirusowanie nieprawdą. Festiwal Art Moves 2021 to swoisty raport z placu boju, świeży przekaz i paleta różnorodnych spojrzeń na to, w jaki sposób radzimy sobie, czy też nie radzimy z nowym wyzwaniem, jakie stoi przed ludzkością – zjawiskiem zwątpienia w idę prawdy i powszechnej wiary w kłamstwo.
Temat przewodnie imprezy brzmi: „Zawirusowanie nieprawdą. Jak odnaleźć drogę w nawale sprzeczności, chaosie i niepewności?”. Na konkurs wpłynęły 832 prace, nadesłane przez 462 artystów z 63 krajów świata, m.in. z Chin, Tajwanu, Kuby, Kazachstanu, Kambodży, USA, czy Indii. Wyjątkowo dużo prac napłynęło z Rosji i Chin.
Pojęcie prawdy, jak pokazała pandemia Covid-19, to fundamentalny problem współczesnego świata, z którym muszą się zmierzyć zarówno poszczególne jednostki, całe społeczeństwa, jak i zglobalizowany współczesny świat. Obecny ogólnoświatowy kryzys związany z pandemią uświadamia nam, że nie wystarczą własne, subiektywne przekonania, opinie i uczucia. By funkcjonować w zdrowy sposób, jako jednostki i całe społeczeństwa, potrzeba czegoś więcej, co wydawało się, że wyszło już z mody i jest passé, czyli obiektywnej prawdy.
Jury w składzie: Adam Niklewicz (artysta, North Haven, Connecticut, USA), Mark Titchner (artysta, Londyn, Wielka Brytania), Małgorzata Augustyniak (historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA, Warszawa, Polska) oraz Rafał Góralski (artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves, Toruń) nagrodziło sześć prac, które zostaną pokazane na billboardach w ramach Festiwalu Art Moves 2021.
Za najbardziej interesującą pracę jury uznało projekt, którego autorem jest Fanghong Huang z Chin i do niego powędruje Główna Nagroda Konkursu w wysokości 3500 PLN.
Zwycięska praca w dosadny sposób ukazuje, co może się stać z nami i naszą cywilizacją, jeśli uwierzymy w kłamstwo. Projekt nawiązuje do znanej bajki o Pinokiu, który lubił kłamać, a gdy to robił, jego nos się wydłużał. W pracy Fanghonga Huanga wydłużony nos wychodzi poza krawędź billboardu i pojawia się z drugiej strony w postaci lufy pistoletu, skierowanej w tył głowy.
Poniżej prezentujemy również trzy wyróżnione prace:
Lex Drewiński Polska / Niemcy
Chia Hsiang Lee / Tajwan
Pola Piestrzeniewicz / Polska
Uroczyste otwarcie festiwalu odbędzie się 3.09.2021 o godz. 12.00 przy Pl. Rapackiego w Toruniu. Będzie mu towarzyszyła akcja artystyczna Galerii Rusz. Natomiast już od 1.09 będzie można oglądać dzieła prezentowane na citylightach i ekranie LED. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: www.artmovesfestival.org
***
Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie