logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Koniec „Czterech pór roku”, które znamy
24.04.2019
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Kultura i sztuka

Koniec „Czterech pór roku”, które znamy



Nadchodzi koniec świata, jaki znamy – ostrzegają twórcy kampanii #iCO2dalej, którą wsparli m.in. Katarzyna Bonda, Roma Gąsiorowska, Arkadiusz Jakubik i Krzysztof Materna. W ramach kampanii w warszawskiej Kinotece podczas „Pierwszej konferencji po końcu świata” zaprezentowano krótkometrażowy film dokumentalny „The Lost Seasons”.

Film Magdaleny Zielińskiej opowiada o tym, jak brzmiałyby „Cztery pory roku” Antonio Vivaldiego w czasach katastrofy klimatycznej. Najsłynniejsze dzieło Vivaldiego zostało uwspółcześnione, tak aby pokazać aktualne, zagrożone zmianą klimatu, pory roku – niszczone przez anomalie, zanikające lub trwające niebezpiecznie długo. Muzycy wykorzystali motywy, rytmy i nuty z oryginalnej kompozycji, ale stworzyli nowe, współczesne brzmienie. Podobnie jak w oryginale słychać w nim deszcz, śnieg, słońce i wiatr, jednak  zamiast harmonii wybrzmiewa chaos i niepokój.

Premierze towarzyszyła konferencja z udziałem dziennikarza Adama Wajraka, klimatologa Marcina Popkiewicza, Aleksandry Stanisławskiej z crazynauka.pl, blogerki Kasi Gandor, prawnika i prezesa fundacji ClientEarth, Marcina Stoczkiewicza, dyrektora kreatywnego agencji oS3, Radka Dudzica i CEO Papaya Films, Kacpra Sawickiego. Dzięki wyjątkowej kompozycji Szymona Sutora i Szymona Weissa, wszyscy, którzy mówią o zmianach klimatu – ekolodzy, naukowcy i prawnicy – mogą teraz łatwiej się porozumieć, korzystając z uniwersalnego języka muzyki – mówi Magdalena Zielińska  z Papaya Films, reżyserka filmu. To unikatowy projekt, dlatego postanowiliśmy udokumentować proces powstawania tej kompozycji.

Film jest częścią kampanii realizowanej przez agencję reklamową oS3 dla fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi, którą wsparło wiele gwiazd polskiego show-biznesu oraz ludzie świata kultury i nauki. Na stronie www.ico2dalej.pl można zobaczyć, jak m.in. Krzysztof Materna, Marian Opania, Krzysztof Skiba, Tymon Tymański, Magda Umer, Adam Wajrak, czy Michał Żurawski przepraszają swoje i nasze dzieci za to, że nie zrobili nic, aby powstrzymać destrukcyjną zmianę klimatu. Zwracają uwagę, że z powodu anomalii klimatycznych w lasach występuje plaga kleszczy, rzeki zaczynają powoli wysychać, zagrożone są drzewa i krzewy owocowe, a zimą jest coraz mniej śniegu.

https://kampaniespoleczne.pl/wp-content/uploads/2019/04/iCO2dalej_Krzysztof-Materna.mp4

Razem możemy jeszcze powstrzymać koniec świata, jaki znamy – podkreśla Marcin Stoczkiewicz, prezes fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Musimy się jednak zabrać do roboty, bo czasu mamy coraz mniej. Nasza kampania stawia sobie za cel zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych z Elektrowni Bełchatów, największej elektrowni węglowej w Europie i drugiej największej na świecie, która wytwarza 38 mln ton CO2 rocznie, co stanowi 10% polskich emisji gazów cieplarnianych.

Na stronie kampanii, www.ico2dalej.pl, zbierane są obecnie podpisy pod petycją, której efektem ma być rozpoczęcie starań, by zmniejszyć emisję CO2 w Polsce, zaczynając od największego emitenta w Europie. Tam też można obejrzeć film „Lost Season”.

Fundacja ClientEarth Prawnicy dla Ziemi istnieje od 2008 roku i działa w kilkunastu krajach w Europie, Afryce i Azji. Skupia prawników, zajmujących się ochroną środowiska. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.pl.clientearth.org.

Ekologia i środowisko kultura anomalie pogodowe


Nazwa kampanii:
#iCO2dalej
Nadawca:
ClientEarth Prawnicy dla Ziemi
Media:
film dokumentalny, utwór muzyczny strona internetowa, petycja on line
Wykonawca:
oS3
Hasło kampani:
#iCO2dalej





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek