logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kompania Piwowarska zużywa mniej wody
16.09.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kompania Piwowarska zużywa mniej wody



W lipcu 2013 roku koncern SABMiller zrealizował swój cel redukcji zużycia wody do poziomu 3,5 hl/hl piwa.

W 2008 r. Grupa SABMiller zobowiązała się do ograniczenia zużycia wody o 25% na hektolitr piwa do 2015 r. Cel udało się osiągnąć w lipcu tego roku, czyli 22 miesiące wcześniej, niż zakładano. Gdy koncern rozpoczął projekt dotyczący redukcji zużycia wody, wynosiło ono 4,6 hl wody na hektolitr piwa. Obniżenie tego wskaźnika do poziomu 3,5 hl oznacza, że obecnie uwarzenie jednego hektolitra piwa pozwala zaoszczędzić tyle wody – w porównaniu ze stanem wyjściowym – ile wystarcza do zaspokojenia pragnienia 55 osób dziennie (przy założeniu, że człowiek spożywa dziennie 2 l wody). Browary postawiły sobie za cel utrzymanie tego poziomu zużycia wody przez cały rok.

Polskie browary, w tym Kompania Piwowarska należąca do koncernu, utrzymują niski poziom zużycia wody w porównaniu z innymi krajami. Gdy w nowoczesnych browarach przeciętnie do wyprodukowania 1 hl piwa wykorzystuje się 4-6 hl wody, polskie zakłady od lat oscylują w okolicach 3 hl.

Obecnie w ramach europejskiej grupy zadaniowej SD (Sustainable Development – zrównoważony rozwój), która zajmuje się projektami europejskimi mającymi na celu obniżanie m.in. zużycia wody i energii czy emisji CO2, Kompania Piwowarska realizuje program optymalizacji mycia instalacji na produkcji we wszystkich trzech browarach. KP pracuje również nad projektem optymalizacji zużycia wody w myjkach na liniach butelkowych








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek