logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  16.09.2013

Kompania Piwowarska zużywa mniej wody



W lipcu 2013 roku koncern SABMiller zrealizował swój cel redukcji zużycia wody do poziomu 3,5 hl/hl piwa.

W 2008 r. Grupa SABMiller zobowiązała się do ograniczenia zużycia wody o 25% na hektolitr piwa do 2015 r. Cel udało się osiągnąć w lipcu tego roku, czyli 22 miesiące wcześniej, niż zakładano. Gdy koncern rozpoczął projekt dotyczący redukcji zużycia wody, wynosiło ono 4,6 hl wody na hektolitr piwa. Obniżenie tego wskaźnika do poziomu 3,5 hl oznacza, że obecnie uwarzenie jednego hektolitra piwa pozwala zaoszczędzić tyle wody – w porównaniu ze stanem wyjściowym – ile wystarcza do zaspokojenia pragnienia 55 osób dziennie (przy założeniu, że człowiek spożywa dziennie 2 l wody). Browary postawiły sobie za cel utrzymanie tego poziomu zużycia wody przez cały rok.

Polskie browary, w tym Kompania Piwowarska należąca do koncernu, utrzymują niski poziom zużycia wody w porównaniu z innymi krajami. Gdy w nowoczesnych browarach przeciętnie do wyprodukowania 1 hl piwa wykorzystuje się 4-6 hl wody, polskie zakłady od lat oscylują w okolicach 3 hl.

Obecnie w ramach europejskiej grupy zadaniowej SD (Sustainable Development – zrównoważony rozwój), która zajmuje się projektami europejskimi mającymi na celu obniżanie m.in. zużycia wody i energii czy emisji CO2, Kompania Piwowarska realizuje program optymalizacji mycia instalacji na produkcji we wszystkich trzech browarach. KP pracuje również nad projektem optymalizacji zużycia wody w myjkach na liniach butelkowych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek