logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  16.09.2013

Kompania Piwowarska zużywa mniej wody



W lipcu 2013 roku koncern SABMiller zrealizował swój cel redukcji zużycia wody do poziomu 3,5 hl/hl piwa.

W 2008 r. Grupa SABMiller zobowiązała się do ograniczenia zużycia wody o 25% na hektolitr piwa do 2015 r. Cel udało się osiągnąć w lipcu tego roku, czyli 22 miesiące wcześniej, niż zakładano. Gdy koncern rozpoczął projekt dotyczący redukcji zużycia wody, wynosiło ono 4,6 hl wody na hektolitr piwa. Obniżenie tego wskaźnika do poziomu 3,5 hl oznacza, że obecnie uwarzenie jednego hektolitra piwa pozwala zaoszczędzić tyle wody – w porównaniu ze stanem wyjściowym – ile wystarcza do zaspokojenia pragnienia 55 osób dziennie (przy założeniu, że człowiek spożywa dziennie 2 l wody). Browary postawiły sobie za cel utrzymanie tego poziomu zużycia wody przez cały rok.

Polskie browary, w tym Kompania Piwowarska należąca do koncernu, utrzymują niski poziom zużycia wody w porównaniu z innymi krajami. Gdy w nowoczesnych browarach przeciętnie do wyprodukowania 1 hl piwa wykorzystuje się 4-6 hl wody, polskie zakłady od lat oscylują w okolicach 3 hl.

Obecnie w ramach europejskiej grupy zadaniowej SD (Sustainable Development – zrównoważony rozwój), która zajmuje się projektami europejskimi mającymi na celu obniżanie m.in. zużycia wody i energii czy emisji CO2, Kompania Piwowarska realizuje program optymalizacji mycia instalacji na produkcji we wszystkich trzech browarach. KP pracuje również nad projektem optymalizacji zużycia wody w myjkach na liniach butelkowych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek