logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kompania Piwowarska promuje butelki zwrotne
17.09.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kompania Piwowarska promuje butelki zwrotne



We wrześniu ruszyła akcja Kompanii Piwowarskiej „Ekologia się opłaca”, która ma zwrócić uwagę konsumentów oraz detalistów na to, ile można zyskać, wybierając piwo w butelce zwrotnej. W 1850 sklepach w Warszawie pojawią się ulotki i plakaty podkreślające oszczędności i korzyści dla środowiska związane z opakowaniami zwrotnymi. Przedstawiciele sił sprzedaży KP będą edukować właścicieli punktów sprzedaży detalicznej, które nie mają w swojej ofercie piwa w butelkach zwrotnych, na temat znaczenia tego rodzaju opakowania w handlu tradycyjnym. Dodatkowo klienci wspomnianych sklepów, którzy kupią 6 butelek piwa w butelkach zwrotnych, otrzymają specjalne nosidła wykonane z tektury – materiału przyjaznego dla środowiska, który można łatwo poddać recyklingowi. Akcja potrwa do końca września i ma charakter pilotażowy.

Udział butelki zwrotnej w polskim rynku plasuje się na poziomie powyżej 50%, co daje średni wynik w Europie. Polska pod tym względem wyprzedza Francję, Włochy, Wielką Brytanię i Irlandię (poniżej 20%), ale znajduje się za Danią, Finlandią, Holandią, Niemcami i Austrią (ponad 60%). Dzięki rozbudowanemu systemowi odzysku butelek zwrotnych Kompania Piwowarska odzyskuje największy procent opakowań ze wszystkich firm piwowarskich w kraju. Browary w Tychach, Poznaniu i Białymstoku stosują jeden model obiegu szklanej butelki zwrotnej, wspólny dla wszystkich piw KP, co umożliwia swobodne przemieszczanie tych opakowań z Centrów Dystrybucji do dowolnego browaru zgłaszającego zapotrzebowanie.

W 2011 roku Kompania Piwowarska zapewniła odzysk i recykling odpadów powstających ze zużytych opakowań na poziomie co najmniej 46% dla wszystkich butelek szklanych i 47% dla aluminium. Firma przekazuje obowiązki zapewnienia recyklingu opakowań organizacji odzysku, czyli wyspecjalizowanemu podmiotowi gospodarczemu, który zajmuje się organizowaniem trwałego systemu selektywnej zbiórki, zarządzaniem i prowadzeniem przedsięwzięć związanych z odzyskiem, w szczególności z recyklingiem odpadów, a także edukacją ekologiczną.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek