Kompania Piwowarska organizuje w swoich siedzibach akcje wymieniania ubrań pod hasłem „Zielona Szafa”. Tzw. swap parties to imprezy, podczas których uczestnicy bezgotówkowo wymieniają się niechcianymi ubraniami z innymi. Ich ideą jest ograniczenie zakupów nowych ubrań, by zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska i zaoszczędzić pieniądze. Jedynym warunkiem uczestnictwa w tego rodzaju spotkaniu jest przyniesienie ze sobą własnych ubrań na wymianę.
Na ekoeventy zapraszane są panie pracujące w KP oraz żony i partnerki pracowników, a każda z nich może przyjść z przyjaciółką. Jeśli niektóre sztuki odzieży nie znajdą nowych właścicielek, i tak trafią do drugiego obiegu – są przekazywane fundacjom, które z kolei rozdają je swoim podopiecznym.
W tym roku „Zielona Szafa” odbyła się na początku grudnia. Uczestniczki spotkań dowiedziały się, jak przystroić dom na Boże Narodzenie i oryginalnie zapakować prezenty, przygotowały swoje własne kartki świąteczne i skorzystały z porad makijażystek i stylistek. Jednym z punktów programu był wykład na temat zdrowego odżywiania i ekologicznego stylu życia. Podczas imprez swoje wyroby – kartki i ozdoby świąteczne – sprzedawały lokalne organizacje społeczne, zbierając w ten sposób pieniądze na swoją działalność.
W ramach 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, jakie wyznaczył sobie koncern SABMiller, firma zobowiązała się m.in. do zmniejszenia ilości zużywanej wody na litr produkowanego piwa, zredukowania zużycia energii i emisji dwutlenku węgla oraz optymalizacji gospodarki odpadami.
Z myślą o propagowaniu proekologicznych postaw wśród pracowników KP od 2007 r. prowadzi program „Zgrani z naturą”, w ramach którego edukuje i zachęca pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpadów i świadomej ich segregacji, oszczędzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – w pracy i we własnym domu. Pod tym samym hasłem jesienią odbyła się akcja organizowana wspólnie z siecią handlową Biedronka. Klienci, którzy przynieśli do wybranych placówek 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, mogli je wymienić na ekotorbę. W akcji wzięło udział kilka tysięcy osób, które otrzymały ponad 10 tysięcy toreb i w sumie zgromadziły ponad 10 ton surowców wtórnych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO