Kombinezon geriatryczny pomaga odczuć starość na własnej skórze
W jaki sposób możemy zrozumieć starość nie doświadczając jej na własnej skórze? W ramach kampanii „Zrozumieć Starość”, Fundacja Zaczyn prezentuje jeden z kilku dostępnych w naszym kraju kombinezonów geriatrycznych, za pomocą którego można „stać się seniorem” przez kwadrans godzinę, a nawet cały dzień. Współorganizatorem kampanii jest firma Promedica24. Kampania Zrozumieć Starość ma na celu uwrażliwienie na potrzeby rosnącej grupy osób starszych.
Bardzo wielu z nas traktuje osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Dzięki kombinezonowi geriatrycznemu możemy zrozumieć wyzwania starzenia i na własnym organizmie poznać doznania, jakie odczuwa 80-latek. Kombinezon został pierwszy raz użyty w czasie lutowej konferencji otwierającej kampanię „Zrozumieć Starość” i wzbudził furorę wśród jej uczestników.W sytuację seniorów postanowił wczuć się m.in reporter Dzień Dobry TVN Filip Chajzer. O swoich odczuciach poinformował w programie śniadaniowym TVN.
Jutro w Dzień Dobry TVN w specjalnym kombinezonie drastycznie ograniczającym ruch, wzrok i słuch, sprawdzę jak to jest…
Opublikowany przez Filip Chajzer na 8 marca 2018
– Zrozumienie dla spraw osób starszych zaczyna się od empatii. Nasza wrażliwość rodzi się gdy współodczuwamy podobnie jak inni ludzie i to w sposób dosłowny. Dlatego zachęcamy reprezentantów mediów opiniotwórczych do wejścia w skórę seniora – osoby tak nam bliskiej, a jednocześnie tak dalekiej. Jako przyszli seniorzy, zrozummy jak czują i myślą reprezentanci niemal dziesięciomilionowej grupy osób 60+ – namawia Przemysław Wiśniewski, z Fundacji Zaczyn
Spot kampanii Zrozumieć Starość
Starość dotyka mocno. Niestety nie wszyscy to rozumieją. Aby to zmienić, uruchamiamy kampanię społeczną Zrozumieć Starość (www.zrozumiecstarosc.pl). Udostępnij innym, dołącz do kampanii.#zrozumiecstarosc
Opublikowany przez Fundacja Zaczyn na 22 lutego 2018
Dlatego dziś, Fundacja Zaczyn odwiedza redakcje mediów w całej Polsce i prezentuje jeden z kilku dostępnych w naszym kraju kombinezonów geriatrycznych, udostępniony przez współorganizatora kampanii – firmę Promedica24. W kampanię angażują się również partnerzy: Agencja Walk, Teb Edukacja, EMC Szpitale, Kinoteka. Patronat nad konferencją inicjująca kampanię objęło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz redakcja pisma „Polityka Senioralna”.
Kampania „Zrozumieć Starość: była do tej pory relacjonowana w mediach ogólnokrajowych i regionalnych ponad 100 razy. Spot kampanii na samym facebooku obejrzało niemal 100 000 osób. Wkrótce kolejne działania w ramach kampanii: emisja spotu telewizyjnego, działania z ambasadorami, wydanie specjalnego poradnika dla opiekunów osób starszych. Więcej o kampanii na stronach www.zaczyn.org i www.zrozumiecstarosc.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?