logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Komunikacja w rodzinie
   ──────  25.12.2011

Kolęda o piwach i o wąchaniu kleju

Your browser does not support the video tag.


Dziecięcy chór zaskoczył słuchaczy kolędami o braniu narkotyków, wąchaniu kleju, kradzieżach i wymuszeniach.

W belgijskim centrum handlowym, wzruszeni przechodnie zatrzymują się na moment, słysząc pierwszy wers znanej kolędy: „Silent night” ("Cicha noc"). Po chwili do ich uszu dociera następna linijka tekstu:  „Getting high / With our peers / Stole some beers” ("Jesteśmy na haju, razem ze znajomymi ukradliśmy kilka piw"). Część słuchaczy się śmieje, inni są zdezorientowani, wszyscy zaskoczeni. Dalej jest jeszcze ciekawiej, bo „kolęda” opowiada o wąchaniu kleju w szkołach podstawowych, wyzwiskach pod adresem „rudzielców”, zastraszaniu i kradzieżach, które zdarzają się już wśrod najmłodszych.

W ten niekonwencjonalny sposób belgijska organizacja De Opvoedingslijn, która na codzień pomaga rodzicom rozwiązywać problemy wychowawcze, apeluje do nich by zwracali się o pomoc do specjalistów. „Raising a child isn’t always easy. Call the Opvoedingslijn when you need help.” ("Wychowywanie dziecka nie zawsze jest łatwe. Zadzwoń do Opvoedingslijn jeśli potrzebujesz pomocy") – głosi hasło kampanii, będące jednocześnie ostatnim wersem śpiewanych pieśni.

Przygotowująca tę ambientową realizację agencja reklamowa Duval Guillaume Modem, zdecydowała się na wprowadzenie dziecięcego chóru, aby podkreślić, że problem dotyczy najmłodszych. Tak łatwo jak znane teksty wymykają się spod kontroli słuchaczy, tak i dzieci mogą wymknąć się spod kontroli rodziców, a wtedy pomoc fachowców może okazać się niezbędna. Zorganizowanie akcji w okresie świątecznym, w którym odbiorcy nie spodziewają się poruszania tematów tabu, szczególnie w formie kolęd – potęguje siłę przekazu i, dzięki elementowi zaskoczenia, na długo pozostaje w pamięci słuchaczy.
A. Kolasa


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Children’s choir starts bullying in a shopping mall
Czas:
2011.12.19 - 2011.12.24
Tematy:
Komunikacja w rodzinie
Kraje:
Belgia
Nadawca:
De Opvoedingslijn
Media:
Ambient, internet, radio
Wykonawca:
Duval Guillaume Modem
Adresaci:
Rodzice, opiekunowie
Hasło kampani:
Raising a child isn’t always easy. Call the Opvoedingslijn when you need help. (Wychowywanie dziecka nie zawsze jest łatwe. Zadzwoń do Opvoedingslijn jeśli potrzebujesz pomocy.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek