logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kolęda o piwach i o wąchaniu kleju
25.12.2011
Tematy: Kampanie, Belgia, Komunikacja w rodzinie

Kolęda o piwach i o wąchaniu kleju

Your browser does not support the video tag.


Dziecięcy chór zaskoczył słuchaczy kolędami o braniu narkotyków, wąchaniu kleju, kradzieżach i wymuszeniach.

W belgijskim centrum handlowym, wzruszeni przechodnie zatrzymują się na moment, słysząc pierwszy wers znanej kolędy: „Silent night” ("Cicha noc"). Po chwili do ich uszu dociera następna linijka tekstu:  „Getting high / With our peers / Stole some beers” ("Jesteśmy na haju, razem ze znajomymi ukradliśmy kilka piw"). Część słuchaczy się śmieje, inni są zdezorientowani, wszyscy zaskoczeni. Dalej jest jeszcze ciekawiej, bo „kolęda” opowiada o wąchaniu kleju w szkołach podstawowych, wyzwiskach pod adresem „rudzielców”, zastraszaniu i kradzieżach, które zdarzają się już wśrod najmłodszych.

W ten niekonwencjonalny sposób belgijska organizacja De Opvoedingslijn, która na codzień pomaga rodzicom rozwiązywać problemy wychowawcze, apeluje do nich by zwracali się o pomoc do specjalistów. „Raising a child isn’t always easy. Call the Opvoedingslijn when you need help.” ("Wychowywanie dziecka nie zawsze jest łatwe. Zadzwoń do Opvoedingslijn jeśli potrzebujesz pomocy") – głosi hasło kampanii, będące jednocześnie ostatnim wersem śpiewanych pieśni.

Przygotowująca tę ambientową realizację agencja reklamowa Duval Guillaume Modem, zdecydowała się na wprowadzenie dziecięcego chóru, aby podkreślić, że problem dotyczy najmłodszych. Tak łatwo jak znane teksty wymykają się spod kontroli słuchaczy, tak i dzieci mogą wymknąć się spod kontroli rodziców, a wtedy pomoc fachowców może okazać się niezbędna. Zorganizowanie akcji w okresie świątecznym, w którym odbiorcy nie spodziewają się poruszania tematów tabu, szczególnie w formie kolęd – potęguje siłę przekazu i, dzięki elementowi zaskoczenia, na długo pozostaje w pamięci słuchaczy.
A. Kolasa



Nazwa kampanii:
Children’s choir starts bullying in a shopping mall
Czas:
2011.12.19 - 2011.12.24
Nadawca:
De Opvoedingslijn
Media:
Ambient, internet, radio
Wykonawca:
Duval Guillaume Modem
Adresaci:
Rodzice, opiekunowie
Hasło kampani:
Raising a child isn’t always easy. Call the Opvoedingslijn when you need help. (Wychowywanie dziecka nie zawsze jest łatwe. Zadzwoń do Opvoedingslijn jeśli potrzebujesz pomocy.)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek