Rozpoczęła się kampania dążącą do spisania kodeksu etyki kibica. Czyżby to koniec stadionowego chuligaństwa? 7 lutego 2008 r. podczas IV Międzynarodowych Dni Reklamy RemaDays 2008 w Warszawie została zainicjowana ogólnopolska akcja społeczna „Piłka jest piękna, a kibice wspaniali”. Jej celem jest promocja prosportowego zachowania kibiców i wielbicieli piłki nożnej w Polsce oraz propagowanie pozytywnych wartości, które niesie za sobą rywalizacja na piłkarskich boiskach, a także kształtowanie właściwych zachowań wśród kibiców zasiadających na trybunach.
Akcja została przygotowana przez 6 współpracujących ze sobą firm marketingowych – Advertising Group, apeiro, BOOM Bardzo Oryginalna Oferta Marketingowa, ComPress, Grupa Italtelo, 1picture.
Deklarację poparcia jako pierwsi podpisali: Andrzej Strejlau, członek Zarządu PZPN i Leszek Miklas – prezes KP Legia Warszawa oraz Zbigniew Hołdys, muzyk i pasjonat piłki nożnej.
W społecznej świadomości istnieje silny stereotyp kibica–chuligana. Wyeliminowanie tego przekonania i odbudowa pozytywnego wizerunku polskiego kibica, to dwa podstawowe zadania stawiane przez inicjatorów akcji.
Organizatorzy chcą zwiększyć zainteresowanie rodzin udziałem w meczach piłkarskich oraz zapraszać kluby piłkarskie do propagowania akcji, opracowując wspólnie ze stowarzyszeniami kibiców „kodeksy etyki kibica”, wcielając go w życie, a także lobbując wśród liderów opinii poprawę bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich.
Strona kampanii: www.pilkajestpiekna.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie