logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kobieta wyedukowana finansowo
09.12.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kobieta wyedukowana finansowo



GE Money Bank i Bank BPH we współpracy z Fundacją Centrum Promocji Kobiet prowadzą kampanię „Kobieta w świecie finansów”, w ramach której prowadzone są darmowe szkolenia internetowe edukujące na temat finansów oraz tego, jak założyć i finansować firmę.

Na stronie kampanii finansekobiet.org.pl znajdują się szkolenia dotyczące zakładania i źródeł finansowania działalności gospodarczej oraz podstawowych produktów bankowych. Strona zawiera również testy, umożliwiające określenie stopnia własnej przedsiębiorczości i poziomu wiedzy o finansach.

Choć ponad 50% kobiet twierdzi, że lepszym dla nich rozwiązaniem jest prowadzenie własnej firmy, niż praca na etacie, to jednocześnie zdecydowana większość (93%) uważa, że prowadzenie własnego biznesu jest ryzykowne oraz skomplikowane (77%). Głównymi barierami w zakładaniu firmy są dla kobiet ograniczenia finansowe, niewystarczająca wiedza i bariery psychologiczne: lęk przed ryzykiem, porażką oraz brak wiary w swoje umiejętności. Dodatkowym ograniczeniem jest stereotyp, według którego to mężczyźni, bardziej niż kobiety, są predestynowani do prowadzenia własnej firmy.

– Z powodów kulturowych kobietom jest zwykle trudno podjąć decyzję o założeniu własnej firmy, więc potrzebują wsparcia w postaci szkoleń motywujących oraz takich, które dawałyby podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia i finansowania firmy –powiedziała dr Ewa Lisowska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, ekspertka kampanii „Kobieta w świecie finansów”.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek