logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  21.10.2015

Kobieta w pracy, bałagan w domu?

Your browser does not support the video tag.


Rozrzucone po całym pokoju dziecięce zabawki, włączone żelazko pozostawione na koszuli, dymiący piec, skomlący pies, który nie został wyprowadzony na spacer… „Gdzie są kobiety? Są w France 3”.

Francuska telewizja France 3 zaprezentowała kontrowersyjny spot, który z założenia miał być prokobiecy. Jego zadaniem było przedstawienie kanału w pozytywnym świetle, jako tego, w którym większość prezenterów to kobiety, jednakże został odebrany w sposób negatywny oraz jako seksistowski.

Pojawiły się liczne komentarze oraz głosy niezadowolenia ze stereotypowego przedstawienia kobiet oraz przekazu reklamy, który sugeruje, że zaniedbanie gospodarstw domowych wynika z tego, że kobiety pracują. Droga Delphine Ernotte, ta prokobieca kampania France 3 nie wydaje mi się być dobrym sposobem na promowanie profesjonalistek pośród prezenterek telewizyjnych – skomentowała na Twitterze Pascale Boistard, francuska minister ds. kobiet. Delphine Ernotte, która od 22 sierpnia 2015 roku jest prezesem France Télévisions, znana jest ze swoich feministycznych poglądów oraz walki z seksizmem. Spot został przez nią natychmiast wycofany z emisji ze względu na to, że „nie był on bliski jej wrażliwości”. W swoim publicznym oświadczeniu przeprosiła również wszystkich za zaistniałą sytuację oraz przyznała, że nie widziała spotu przed jego emisją. Atut France 3 w postaci zatrudnienia dużej liczby kobiet mógł zostać w zaznaczony w kampanii w dużo lepszy sposób oraz mógł zostać wykorzystany do promocji równouprawnienia kobiet w miejscu pracy i likwidacji tzw. „szklanego sufitu”.

Kanadyjska filia organizacji Catalyst przeprowadziła dwie kampanie zwracające uwagę na problem braku równouprawnienia kobiet i mężczyzn w miejscach pracy. Pierwszą była kampania „Barriers” wskazująca na niewidzialne przeszkody, które napotykają kobiety podczas swojej kariery, czyli tzw. „szklany sufit”. Druga kampania „Office” położyła nacisk na niedostrzeganie umiejętności oraz potencjału pracowników, szczególnie kobiet, a tym samym niedawanie im szansy na awans zawodowy. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) również przeprowadził kampanię w zajmującą się tą tematyką – „Równi w pracy”.

Joanna Grams


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek