logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Kobieta w pracy, bałagan w domu?
21.10.2015
Tematy: Opinie

Kobieta w pracy, bałagan w domu?

Your browser does not support the video tag.


Rozrzucone po całym pokoju dziecięce zabawki, włączone żelazko pozostawione na koszuli, dymiący piec, skomlący pies, który nie został wyprowadzony na spacer… „Gdzie są kobiety? Są w France 3”.

Francuska telewizja France 3 zaprezentowała kontrowersyjny spot, który z założenia miał być prokobiecy. Jego zadaniem było przedstawienie kanału w pozytywnym świetle, jako tego, w którym większość prezenterów to kobiety, jednakże został odebrany w sposób negatywny oraz jako seksistowski.

Pojawiły się liczne komentarze oraz głosy niezadowolenia ze stereotypowego przedstawienia kobiet oraz przekazu reklamy, który sugeruje, że zaniedbanie gospodarstw domowych wynika z tego, że kobiety pracują. Droga Delphine Ernotte, ta prokobieca kampania France 3 nie wydaje mi się być dobrym sposobem na promowanie profesjonalistek pośród prezenterek telewizyjnych – skomentowała na Twitterze Pascale Boistard, francuska minister ds. kobiet. Delphine Ernotte, która od 22 sierpnia 2015 roku jest prezesem France Télévisions, znana jest ze swoich feministycznych poglądów oraz walki z seksizmem. Spot został przez nią natychmiast wycofany z emisji ze względu na to, że „nie był on bliski jej wrażliwości”. W swoim publicznym oświadczeniu przeprosiła również wszystkich za zaistniałą sytuację oraz przyznała, że nie widziała spotu przed jego emisją. Atut France 3 w postaci zatrudnienia dużej liczby kobiet mógł zostać w zaznaczony w kampanii w dużo lepszy sposób oraz mógł zostać wykorzystany do promocji równouprawnienia kobiet w miejscu pracy i likwidacji tzw. „szklanego sufitu”.

Kanadyjska filia organizacji Catalyst przeprowadziła dwie kampanie zwracające uwagę na problem braku równouprawnienia kobiet i mężczyzn w miejscach pracy. Pierwszą była kampania „Barriers” wskazująca na niewidzialne przeszkody, które napotykają kobiety podczas swojej kariery, czyli tzw. „szklany sufit”. Druga kampania „Office” położyła nacisk na niedostrzeganie umiejętności oraz potencjału pracowników, szczególnie kobiet, a tym samym niedawanie im szansy na awans zawodowy. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) również przeprowadził kampanię w zajmującą się tą tematyką – „Równi w pracy”.

Joanna Grams








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek