Rozrzucone po całym pokoju dziecięce zabawki, włączone żelazko pozostawione na koszuli, dymiący piec, skomlący pies, który nie został wyprowadzony na spacer… „Gdzie są kobiety? Są w France 3”.
Francuska telewizja France 3 zaprezentowała kontrowersyjny spot, który z założenia miał być prokobiecy. Jego zadaniem było przedstawienie kanału w pozytywnym świetle, jako tego, w którym większość prezenterów to kobiety, jednakże został odebrany w sposób negatywny oraz jako seksistowski.
Pojawiły się liczne komentarze oraz głosy niezadowolenia ze stereotypowego przedstawienia kobiet oraz przekazu reklamy, który sugeruje, że zaniedbanie gospodarstw domowych wynika z tego, że kobiety pracują. Droga Delphine Ernotte, ta prokobieca kampania France 3 nie wydaje mi się być dobrym sposobem na promowanie profesjonalistek pośród prezenterek telewizyjnych – skomentowała na Twitterze Pascale Boistard, francuska minister ds. kobiet. Delphine Ernotte, która od 22 sierpnia 2015 roku jest prezesem France Télévisions, znana jest ze swoich feministycznych poglądów oraz walki z seksizmem. Spot został przez nią natychmiast wycofany z emisji ze względu na to, że „nie był on bliski jej wrażliwości”. W swoim publicznym oświadczeniu przeprosiła również wszystkich za zaistniałą sytuację oraz przyznała, że nie widziała spotu przed jego emisją. Atut France 3 w postaci zatrudnienia dużej liczby kobiet mógł zostać w zaznaczony w kampanii w dużo lepszy sposób oraz mógł zostać wykorzystany do promocji równouprawnienia kobiet w miejscu pracy i likwidacji tzw. „szklanego sufitu”.
Kanadyjska filia organizacji Catalyst przeprowadziła dwie kampanie zwracające uwagę na problem braku równouprawnienia kobiet i mężczyzn w miejscach pracy. Pierwszą była kampania „Barriers” wskazująca na niewidzialne przeszkody, które napotykają kobiety podczas swojej kariery, czyli tzw. „szklany sufit”. Druga kampania „Office” położyła nacisk na niedostrzeganie umiejętności oraz potencjału pracowników, szczególnie kobiet, a tym samym niedawanie im szansy na awans zawodowy. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) również przeprowadził kampanię w zajmującą się tą tematyką – „Równi w pracy”.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?