logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kiszony dereń i konfitury z głogu
03.10.2016
Tematy: Wydarzenia

Kiszony dereń i konfitury z głogu



Klub Gaja zorganizował konkurs „Dzikie poznajemy i … jemy”. Organizatorzy zapraszają wszystkie osoby pełnoletnie do nadsyłania swoich autorskich przepisów kulinarnych (preferowane są przepisy wegetariańskie i wegańskie) na przetwory – soki, nalewki, dżemy lub inne dania i słodycze z wykorzystaniem produktów pochodzących z drzew i krzewów występujących w zaroślach śródpolnych takich jak czarny bez, dereń, dzika róża, jarzębina, tarnina, lipa, klon i inne.

Z nadesłanych przepisów, uwzględniających co najmniej jeden produkt pochodzący z dziko rosnących drzew i krzewów śródpolnych, wyłonieni zostaną laureaci, których autorskie receptury zostaną opublikowane w broszurze „Dzikie poznajemy i.. jemy”. Na autora najbardziej oryginalnego przepisu czeka dodatkowa nagroda – udział w kursie etnobotanicznym. Wszyscy laureaci otrzymają także nagrody książkowe z dziedziny objętej tematem konkursu.

Kwiaty czarnego bzu, młode liście buka czy kiszony dereń są tak smaczne, że nie mogę się nadziwić iż nie jemy ich na co dzień. Takich smakołyków wokół nas jest wiele. Dlatego konkurs jest dla nas możliwością przypomnienia sobie lub odkrycia nowych smaków, które mamy na wyciągnięcie ręki. Zapraszam do eksperymentowania w kuchni  i przysyłania do nas swoich autorskich przepisów  – zachęca Jacek Bożek, prezes Klubu Gaja.

Celem konkursu jest zainteresowanie różnych grup społecznych wykorzystaniem w kuchni produktów pochodzących z drzew i krzewów występujących w zadrzewieniach śródpolnych. Uczestnikami Konkursu mogą być mieszkańcy terenów wiejskich z województw opolskiego, śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego, różne podmioty m.in. placówki oświatowe, samorządy, stowarzyszenia, koła gospodyń wiejskich, instytucje, firmy, osoby prywatne, biorące udział w projekcie „Święto Drzewa – wśród pól”. Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest przesłanie do Klubu Gaja (pocztą, e-mailem) zgłoszenia na formularzu, który jest dostępny na podstronie projektu na portalu www.wsrodpol.swietodrzewa.pl.

Ambasadorem konkursu jest Łukasz Łuczaj, znany etnobotanik, autor książek o dzikich roślinach jadalnych i programu telewizyjnego „Dzika kuchnia Łukasza Łuczaja”. Formularze można nadsyłać do 31 listopada. 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek