logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  21.05.2018

Kino uczy uważności

Kino uczy uważności


Filmoterapia zachęca nas do tego, żebyśmy żyli wolniej, bardziej świadomie, mieli czas na rozmowy o emocjach – mówi Grażyna Torbicka w rozmowie z Martyną Harland.  Jakich lekcji udzielają najnowsze polskie premiery oraz czego sama szuka w kinie i w życiu?

 

M. H: Bodo Kox w „Człowieku z magicznym pudełkiem” opowiada o Polsce przyszłości. Jaka przyszłość nas czeka?

Jego najnowszy film to kino, które wymaga dużego budżetu, a niestety tu go zabrakło –  – mówi Grażyna Torbicka, która dzieli się z nami swoją wiedzą na temat filmu i filmoterapii –  Dlatego Bodo zrezygnował z kilku wątków i zdecydował się opowiedzieć historię o miłości, która zawsze jest ponadczasowa i ponad podziałami. Jest tam bardzo dużo fajnych gier filozoficzno- egzystencjalnych. Dla mnie najciekawsza była jednak sfera braku możliwości porozumiewania się z drugim człowiekiem, rozmawiania ze sobą. Wszystko dzieje się tam poprzez ekrany smartfonów i tabletów. W tym świecie przyszłości nie ma już kontaktów międzyludzkich. Jakiekolwiek emocjonalne relacje kasują człowieka ze społeczeństwa. Oznaczają, że jest słaby. Tę warstwę można by mocniej rozwinąć w filmie. Bodo Kox w tym roku nie występował już jako debiutant. Swego czasu w konkursie miał swój przepiękny film „Dziewczyna z szafy”, jednak był to wtedy jedyny debiut w całym zestawie filmów w konkursie głównym, więc nagrody nie przyznano, uzasadniając to tym, że nie miał z kim konkurować w tej kategorii. Dziwna argumentacja.

Kino festiwalowe rządzi się swoimi prawami, ale wielkie emocje wywołują w nas filmy kameralne, niepozorne, czasem niedoceniane przez krytyków. I takie są też najbardziej terapeutyczne. Jaki polski film najbardziej utkwił ci w pamięci? Najbardziej do Ciebie przemówił?

Dzisiaj najbardziej „Ucieczka z kina Wolność” Wojciecha Marczewskiego. Dlaczego jest filmoterapeutyczna? Jest przestrogą, że nasze błędy pójdą niestety za nami…

Ciąg dalszy rozmowy dostępny jest na portalu Filmoterapia.pl 








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 05.01.2021

    43% Polaków odczuło w ostatnim czasie pogorszenie nastroju


  • 10.06.2020

    Jak wspierać dzieci podczas epidemii koronawirusa


  • 03.06.2020

    Od Solara do Opola


  • 27.04.2020

    Czas intuicji


  • 16.04.2020

    Pandemia COVID-19 to doskonały moment na rzucenie palenia i wapowania


  • 18.03.2020

    Odpowiedzialna reklama


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek