Bardzo ciekawą kampanię, której medium stanowił ketchup, przeprowadzono w 2006 roku w Nowej Zelandii. Jej tematem były miny przeciwpiechotne, które stanowią pozostałości powojenne na terenach, gdzie toczyły się konflikty zbrojne. Co roku zbierają śmiertelne żniwo wśród ludności cywilnej. Zgodnie z danymi opublikowanymi w zeszłorocznym raporcie Landmine Monitor, w 2008 r. miny i niewybuchy zabiły ponad 1200 osób. Wśród ofiar zawsze są także dzieci.
Akcję reklamową prowadziła Nowozelandzka Kampania Przeciw Minom Lądowym (New Zealand Campaign against Landmines, CALM). Jako nośnik reklamowy wykorzystano saszetki z ketchupem znane z barów fast-food. Umieszczono na nich zdjęcie dziecięcych nóg, a całość rozplanowano tak, że prawą kostkę przecinała perforacja. Dzięki temu otwieranie saszetki przypominało urywanie nogi przez minę, a ketchup rozlewającą się krew.
Zasięg zagrożenia, a zatem liczbę ludzi żyjących w potencjalnym niebezpieczeństwie podkreślało hasło "In 89 countries walking on mins is still routine" ("W 89 krajach chodzenie po minach jest wciąż codziennością") .
20 tysięcy takich saszetek zostało rozdystrybuowanych w formie insertów do gazet. Kampania miała na celu pozyskanie środków na działania prowadzone przez CALM, stąd na saszetkach dołączono prośbę o przekazanie 3$ poprzez wysyłanie sms-a na wskazany numer.
Kampania "Ketchup Sachet" została nagrodzona na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions 2006, na New York Festiwal 2007 oraz ONE SHOW 2007.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju