logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Katowicka Ikea i Poli Trade Polska zbierają choinki
10.01.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Katowicka Ikea i Poli Trade Polska zbierają choinki



Żywą choinkę, tradycyjnie stojącą w domach do 6 stycznia, można sprezentować środowisku, przyłączając się do ekologicznej akcji „Śmieci do śmietnika, choinki do lasu”. Od 7 stycznia do 5 lutego w katowickim sklepie IKEA będzie można bezpłatnie zostawić żywą, poświąteczną choinkę. Drzewka zostaną zutylizowane i przerobione na biomasę, a następnie sprzedane producentom energii. Dochód ze sprzedaży surowca zostanie przeznaczony na zakup młodych drzewek, które dzieci i młodzież ze śląskich szkół posadzą wiosną w katowickich lasach.

Organizatorami akcji są producent biomasy, firma Poli Trade Polska z Katowic oraz IKEA Katowice. To 4. edycja realizowanej od 2008 roku akcji, której celem jest uświadomienie społeczeństwu roli odnawialnych źródeł energii i upowszechnienie zwyczaju poświątecznej utylizacji choinek. W poprzednich latach zebrano ponad 700 drzewek. – Ubiegłym razem udało nam się przekonać mieszkańców regionu, żeby zamiast wyrzucać choinkę, przywieźli ją do naszego sklepu. Drzewka zostały zutylizowane i przerobione na biomasę, a dochód ze sprzedaży surowca przeznaczony na zakup stu sadzonek, które od blisko roku rosną na terenie rezerwatu przyrody Las Murckowski – zachęca Aneta Gil, kierownik marketingu IKEA Katowice. – Jedna trzecia Polaków każdego roku kupuje żywą choinkę – mówi Jarosław Rak, Prezes Poli Trade Polska.

Drzewka można przywozić do IKEA od 7 stycznia do 5 lutego. Choinkę należy dostarczyć do Ekodomku (poziom -1 w IKEA, otwarty od piątku do niedzieli).








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek