logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kapitanowie na EURO za różnorodnością
12.06.2012
Tematy: Wydarzenia

Kapitanowie na EURO za różnorodnością



Sieć Futbol Przeciwko Rasizmowi w Europie (FARE) i Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ” prowadzą wspólne antyrasistowskie działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej UEFA EURO 2012 „RESPECT Diversity”. Realizowany wspólnie z UEFA program „RESPECT Diversity – Football Unites” obejmuje serię imprez w Polsce i na Ukrainie, która ma na celu integrację wszystkich kibiców, niezależnie od narodowości, koloru skóry, płci, orientacji seksualnej lub niepełnosprawności.

Na terenie całej Polski i Ukrainy tworzone są Strefy Różnorodności, propagujące przesłanie wielokulturowości i różnorodności oraz sprzeciw wobec rasizmu i dyskryminacji. Są oznaczone plakatami „Strefa Różnorodności” („Inclusive Zone”). Ponadto w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Kijowie odbędą się rozgrywki ulicznej piłki nożnej (Streetkick) pomiędzy kibicami z różnych krajów, animowane przez angielską organizację Football Unites Racism Divides (FURD). Punktem kulminacyjnym całej akcji mają być półfinały Mistrzostw, które odbędą się pod hasłem „RESPECT Diversity”. Kapitanowie drużyn ogłoszą poparcie dla idei przewodniej kampanii.

Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ” wraz z partnerami na Ukrainie przeprowadziło szkolenia na temat haseł i symboli rasistowskich na stadionach dla stewardów, wolontariuszy EURO 2012, pracowników obsługi i służb porządkowych. Mecze EURO 2012 będą monitorowane przez obserwatorów FARE z krajów biorących udział w turnieju przy współpracy przedstawicieli UEFA. Z okazji Mistrzostw Europy ukazał się również specjalny numer antyrasistowskiego magazynu „NIGDY WIĘCEJ”. Zawiera on m.in. wywiady z Dariuszem Dziekanowskim, Cezarym Kucharskim i Manuelem Arboledą oraz artykuły o tematyce zarówno współczesnej, jak i historycznej opisujące przemiany społeczne i kulturowe, które dokonały się w świecie poprzez sport, a szczególnie piłkę nożną.

Aktualności na temat Programu „RESPECT Diversity” znajdują się także na Facebooku.

Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ” jest niezależną organizacją, która prowadzi m.in. kampanię „Wykopmy Rasizm ze Stadionów”. Jest współzałożycielem sieci FARE. Od 2009 roku przy wsparciu UEFA i FARE Stowarzyszenie koordynuje antyrasistowskie działania edukacyjne związane z przygotowaniami do EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie oraz Projekt Odpowiedzialności Społecznej UEFA EURO 2012: „RESPECT Diversity – Football Unites”.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek