Jest z gąbki, ma błękitne oczy i wystające zęby. Charakterystyczny i rozpoznawalny wśród dzieci. Trochę zwariowany, ale – jak trzeba – potrafi zachować się roztropnie. Inaczej nie występowałby w kampanii społecznej poświęconej bezpieczeństwu ruchu drogowego.
W akcji skierowanej do przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych wykorzystano postać SpongeBoba Kanciastoportego – bohatera kreskówki emitowanej na kanale Nickelodeon. W sierpniu na ulicach pojawiły się billboardy przedstawiające żółtą gąbkową postać w różnych sytuacjach na drodze – za każdym razem w trzech wariantach zachowania. Hasło "Wybierz bezpieczny sposób" zachęcało najmłodszych do refleksji i rozmowy z rodzicami na temat właściwego postępowania.
Celem działań jest wyrobienie w grupie docelowej nawyku bezpiecznego zachowania na drodze w roli pieszego, rowerzysty oraz pasażera samochodu.
Od września rozpoczyna się kampania prasowa i telewizyjna. Działania promocyjne prowadzone są także w internecie. Na stronie akcji można wziąć udział w edukacyjnych quizach. Kampanię promuje piosenka skomponowana przez Marka Kościkiewicza, a wykonana przez grupę dzieci wspólnie z liderem zespołu Feel – Piotrem Kupichą. Płyty DVD z materiałami informacyjnymi mają dotrzeć do szkół i przedszkoli w całej Polsce. Najmłodsi mogą też zaprosić przedstawicieli akcji do swojej placówki edukacyjnej.
Przedsięwzięcie organizuje Ministerstwo Zdrowia, Komenda Główna Policji i kanał Nickelodeon, a partnerami są magazyn "Mamo, to ja" i firma Newsoutdoor.
A.Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.07.2022
Kto w Polsce najlepiej raportuje ESG? Zgłoś raport do konkursu
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
31.05.2022
Klimat, rozwój i biznes spotkały się w Warszawie. Za nami 9. Targi CSR
-
31.05.2022
Cezary Stypułkowski Przewodniczącym Jury Effie Awards Poland 2022
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci