Niniejsza praca dotyczy problemu niskiej partycypacji wyborczej wśród młodych Polaków oraz związaną z tym działalnością organizacji pozarządowych promujących udział w wyborach. Bezpośrednim przedmiotem analizy są kampanie profrekwencyjne kierowane do młodych osób. Praca przybliża system wyborczy w Rzeczypospolitej, z uwzględnieniem funkcji i rodzajami wyborów. Omówiona zostaje również tematyka absencji i aktywności wyborczej oraz potencjalne przyczyny niskiej frekwencji młodego elektoratu i jego negatywne skutki. Dalsza część pracy zawiera rozważania na temat roli komunikowania publicznego i związanej z nią demokratycznej funkcji mediów, w ramach której działają kampanie profrekwencyjne. Praca omawia ponadto minione kampanie profrekwencyjne, a także przedstawia wynika badania sondażowego, dotyczącego znajomości przez respondentów kampanii profrekwencyjnych oraz preferencji badanych w zakresie konstrukcji komunikacyjno-estetycznej przekazu.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2023
Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków
-
16.12.2022
Jak mądrze dokarmiać ptaki zimą?
-
02.12.2022
Co polskie internautki myślą o prezentach z drugiej ręki?
-
25.11.2022
Łączenie pracy z podróżowaniem popularne nie tylko wśród 20-latków
-
14.11.2022
Jesteśmy bardziej świadomi środowiskowo, ale niechętni do osobistych wyrzeczeń
-
30.09.2022
Pierwsze w Polsce badanie na temat marek przyjaznych cyfrowo