logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kampania „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć!” firmy Roche
07.11.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kampania „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć!” firmy Roche



Laura Łącz, Magdalena Stużyńska, Grzegorz Małecki, dr n. med. Tomasz Grodzki oraz Renata Błochowiak biorą udział w kampanii „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć!”, przekonującej do regularnych kontrolnych badań płuc. Plakaty z przesłaniem ambasadorów kampanii trafią na początku listopada do 11 tys. firm w całej Polsce, mediów i ośrodków leczenia. Organizatorami kampanii są Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin oraz firma farmaceutyczna Roche Polska.

W Polsce większość przypadków nowotworów płuca jest rozpoznawana dopiero w zaawansowanym stadium choroby, gdy rak zdążył zaatakować sąsiednie tkanki lub inne części ciała i nie może już zostać usunięty chirurgicznie; dlatego tak ważne jest przypominanie o wykonywaniu badań kontrolnych. Zgodnie z przesłaniem kampanii osoby znajdujące się w grupie ryzyka wystąpienia raka płuca powinny zwrócić się do lekarza z prośbą o skierowanie na badanie RTG lub tomografię komputerową klatki piersiowej.

– Rak płuca to bardzo groźny nowotwór. Jak każdy z nich atakuje po cichu i potrafi nie ujawniać swojej obecności w organizmie przez dłuższy czas. Objawy kliniczne raka płuca występują na ogół dopiero w jego zaawansowanym stadium. Tylko nieliczni chorzy są zdiagnozowani odpowiednio wcześnie by całkowicie pokonać raka płuca. W początkowym stadium choroby jest to możliwe przede wszystkim przy pomocy leczenia chirurgicznego, często bez konieczności chemioterapii. Zachęcam do regularnego badania się, zgodnie z tegorocznym hasłem kampanii „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć!” – tłumaczy dr hab. med. Tomasz Grodzki.

Czynnikiem, który jest najczęściej odpowiedzialny za rozwój nowotworu płuca jest palenie tytoniu lub tzw. palenie bierne. Prawdopodobieństwo zachorowania na raka płuca jest większe także u osób, które mają styczność z substancjami rakotwórczymi, takimi jak azbest i radon oraz gdy w rodzinie występowała już choroba nowotworowa. Kampania „Trzeba wiedzieć, żeby zwyciężyć” ma na celu również obalenie stereotypów, krzywdzących osoby chore. Rak płuca błędnie traktowany jest jako choroba, która dotyczy wyłącznie osób palących, a osoby chore niesprawiedliwie oceniane są jako winne swojej chorobie.

Rak płuca jest najczęściej występującym nowotworem w Polsce – każdego roku jest diagnozowany u około 21 tysięcy osób. Z tego powodu w listopadzie na całym świecie obchodzony jest Miesiąc Świadomości Raka Płuca – Lung Cancer Awareness Month (LCAM). W tym czasie podejmowane są działania mające zwiększyć społeczną świadomość na temat choroby, czynników ją wywołujących, a także sytuacji osób chorych oraz dostępnych metod walki z rakiem płuca.

Strona kampanii: www.listopad.rakpluca.info








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek