Kampania społeczna „Stop kobietobójstwu” ze złotem na Effie Awards 2021
Podczas uroczystej gali Effie Awards 2021, która odbyła się wczoraj, 26 października 2021 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, kampania „Stop kobietobójstwu” otrzymała złotą statuetkę w kategorii Non-Profit & Public Services. Zwycięski film wyreżyserowała Monika Strzępka, wystąpili w nim m.in. Wiktoria Gorodeckaja, Andrzej Chyra, Marcin Czarnik, Maria Maj oraz Andrzej Kłak. Łącznie złoto przyznano sześciu kampaniom, ale jedynie kampania „Stop kobietobójstwu” miała charakter niekomercyjny.
„A mąż to tak sam z siebie bije?” – to zdanie wypowiedziane w naszym video najlepiej ilustruje strategię, która zakładała prowokacyjne przedstawienie ofiary w roli winnej przemocy domowej – opisują kampanię jej twórcy. – Pokazaliśmy, pod jaką presją społeczną, presją otoczenia, organów państwa czy kościoła są ofiary. Świadomie zdecydowaliśmy się na ponad 3-minutowe video opublikowane w mediach społecznościowych jako główny element kampanii. Przedstawiliśmy w nim symboliczny spacer kobiety uciekającej z przemocowego domu. Kampania „Stop kobietobójstwu” okazała się najlepszą kampanią w historii Fundacji Centrum Praw Kobiet.
Portal kampaniespoleczne.pl był patronem medialnym wydarzenia. Zwycięski film można obejrzeć poniżej:
Centrum Praw Kobiet szacuje, że w Polsce od 400 do 500 kobiet rocznie może tracić życie w związku z przemocą w rodzinie (zabójstwa, pobicia ze skutkiem śmiertelnym, samobójstwa). Giną nie tylko partnerki sprawców, ale również dzieci i bliscy zamordowanych kobiet (matki, babki, siostry). Dokładna skala zjawiska nie jest znana, wciąż brakuje rzetelnych statystyk i badań.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Dodatkowe tysiąc kroków dziennie zmniejsza ryzyko śmierci o 15%
-
03.09.2024
Highway to Hell*