Zaczepić, wyzwać, zaszokowć i zmienić – 8 przykładów prowokacji
Kampania non grata
Powrót do mieszkania – jeszcze kilka stopni, drzwi wejściowe, a w nich klucz. Tak jakby ktoś włamał się do mieszkania, albo chociażby próbował. To musi wywołać strach, a to tylko mała demonstracja tego, co przeżywają codziennie kobiety, które doświadczają przemocy domowej. Mowa o koncepcji kreatywnej kampanii nowozelandzkiej organizacji Women’s Refuge udzielającej pomocy kobietom i ich dzieciom, które w swoim domu nie czują się bezpiecznie, ponieważ brutalny przestępca ma do niego stały dostęp. Kampania odniosła sukces – o 60% wzrosła liczba uczestniczek Women’s Refuge Appeal Week w stosunku do roku poprzedniego. Call-to-action okazało się skuteczne, ale idea akcji może budzić spore kontrowersje. Zastosowano w niej mechanizm psychologiczny nazwany „huśtawką emocjonalną”. Najpierw starano się wzbudzić w odbiorcy strach, następnie wycofano zagrożenie, przedstawiono cel mistyfikacji i zachęcono do działania. Po takim „triku” analiza informacji jest zwykle bardziej pobieżna i automatyczna, dzięki czemu łatwiej przekonać odbiorcę do danego stanowiska czy podjęcia określonych akcji.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!