„Puszcza się bez przerwy, a ty ciągle ją lejesz” – to hasło znalazło się na projekcie billboardu zaprojektowanego przez absolwenta architektury Politechniki Gdańskiej, Piotra Pielki. Autor przygotował pracę na konkurs towarzyszący 4. Festiwalowi Plakatu Reklamowego w Krakowie. Plakat otrzymał wyróżnienie i został zaprezentowany w ramach wystawy pokonkursowej. Tematem konkursu było hasło „Ważna jest każda kropla” promujące oszczędność wody.
Plakat nie ukazał się na żadnym nośniku i prawdopodobnie już nigdy się nie ukarze, bo natrafił na ostry sprzeciw i krytykę organizacji kobiecych walczących z dyskryminacją kobiet. W opinii autora projektu wydźwięk komunikatu zawartego w reklamie jest szokujący, ale jest to wymóg pozwalający przebić się mu przez chaos komunikacyjny. W opinii większości ekspertów wypowiadających się na temat kampanii jest ona skandalem i karygodną nadinterpretacją. Paradoksalnie, plakat uzyskał rozgłos (większy niż zwycięskie projekty) jedynie dzięki mediom, które go krytykowały.
Nie należy potępiać samej realizacji i projektanta, ale konkursy, które promują słabe realizacje. Słabe pod względem merytorycznym, ponieważ nie da się zaplanować dobrej i skutecznej kampanii projektując jedynie plakat, a nie poprzedzając procesu twórczego porządną analizą.
Organizatorem i pomysłodawcą festiwalu oraz konkursu jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Muzeum Historyczne Krakowa i Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?