Kamasutra dla seniorów
Starsi ludzie w miłosnych pozycjach z Kamasutry, w tle głośna muzyka. Szokujące? Organizacja Safersex4seniors.org apeluje do najstarszych mieszkańców Florydy o używanie prezerwatyw.
Video błyskawicznie rozprzestrzenia się w internecie. Zamieszczone w serwisie Youtube.com na początku kwietnia, do dziś obejrzano blisko milion razy. Akcję kierowaną do aktywnych seksualnie osób starszych wyjaśnia hasło pojawiające się w końcowej części spotu: "In Florida alone STDs [Sexually Transmitted Diseases] have risen 71%. While there are many ways to do it. There’s only one way to do it safely. Use a condom" (Na Florydzie wśród seniorów liczba chorób przenoszonych drogą płciową wzrosła o 71%. Jest wiele sposobów jak to robić. Ale tylko jeden bezpieczny. Używaj prezerwatyw). Widzowie odsyłani są na główną stronę projektu safesex4seniors.org, na której oprócz porad dotyczących bezpiecznego seksu, użytkownicy mogą zadawać ekspertom pytania na temat współżycia.
Tytuł kampanii: „Kamasutra” nawiązuje do znanego traktatu indyjskiego poświęconego seksualności i zachowaniom seksualnym. Zalecenie używania prezerwatywy w tym kontekście staje się współczesnym uzupełnieniem traktatu.
Amerykańskie Centrum Kontrolowania i Zapobiegania Chorobom (U.S. Centers for Disease Control and Prevention) zanotowało w ciągu minionych 5 lat znaczny wzrost chorób przenoszonych drogą płciową w grupie wiekowej 45+. Wyraźnie więcej jest zachorowań m.in. na syfilis, a liczba osób zakażonych wirusem HIV prawie się podwoiła. Z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Indiana wynika, że spośród różnych grup wiekowych, najrzadziej z prezerwatyw korzystają właśnie osoby w wieku 45+.
Spot przygotował nowojorski oddział agencji DDB.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom