Kaj ta zmiana? Kampania na rzecz sprawiedliwej transformacji
Forum Organizacji Pozarządowych Subregionu Zachodniego FOPSZ z Rybnika to związek stowarzyszeń, wspierający, promujący i lobbujący na rzecz innych organizacji z terenu województwa śląskiego. FOPSZ zrealizował w 2023 kampanię „Kaj ta zmiana? Kampania na rzecz sprawiedliwej transformacji”, w ramach której udało się dotrzeć do miliona mieszkańców województwa śląskiego.
W ciągu najbliższych trzech dekad czeka nas transformacja energetyczna, która wymusi na województwie śląskim zamknięcie kopalń węgla. Będzie to ogromna zmiana o wielowątkowych konsekwencjach.
Osią kampanii było badanie, oparte na monitoringu dokumentów strategicznych gmin województwa śląskiego, którego celem było zrozumienie gotowości samorządów do podjęcia tematu sprawiedliwej transformacji.
Kluczową rolę w projekcie odegrała komunikacja z mieszkańcami. Podstawą dla niej stała się platforma internetowa, Śląski Bank Pomysłów na Transformację, umożliwiającą wymianę pomysłów i poglądów związanych z transformacją energetyczną Górnego Śląska. Wydano również gazetę w nakładzie 30 tys. egzemplarzy, która trafiła w ręce mieszkańców województwa oraz zrealizowano kampanię zasięgową w mediach społecznościowych (Facebook ADS), dzięki czemu udało się dotrzeć z informacją o transformacji energetycznej do miliona mieszkańców województwa śląskiego.
Równolegle, zrealizowano trzy seminaria internetowe na żywo na temat transformacji (prowadzone przez Roberta Krzysztofika, dyrektora Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach) oraz zrealizowano 48-godzinny cykl szkoleń dla młodzieżowych liderów z województwa śląskiego.
Projekt „Kaj ta zmiana? Kampania na rzecz sprawiedliwej transformacji” został zrealizowany dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie