Rozpoczęła się outdoorowa kampania Tatrzańskiego Parku Narodowego "Szanuj przyrodę". Jej celem jest kształtowanie pożądanych zachowań turystów w parku narodowym, zwłaszcza w przypadku kontaktu z dzikimi zwierzętami.
Na billboardach eksponowanych w miastach na terenie całej Polski pokazano sztuczne odpowiedniki niedźwiedzia, kozicy i sowy. Karykaturalność obrazu i czarny humor mają wzbudzić u odbiorców wstyd i refleksję nad własnym zachowaniem w kontakcie z przyrodą.
W Parku odbywać się też będą okolicznościowe happeningi polegające na budowie repliki parku z plastikowym trawnikiem i sztucznymi eksponatami zwierząt. Każdy eksponat jest podpisany w taki sposób, jakby zwierzęta i przyroda przestały istnieć na skutek działalności człowieka; na przykład: „Kozica – Rupicapra rupicapra – bardzo miły ssak zamieszkujący wysokie góry. Obecnie zaniknął zupełnie, bo ludzkie istoty nie mogły się powstrzymać przed ciągłym dokarmianiem, płoszeniem i krzyczeniem”. Grupa animatorów przebrana za białe misie urządza demonstracje dookoła instalacji. Trzymają w rękach transparenty z hasłami „Pojutrze i po futrze. Szanuj przyrodę.”
Innym elementem kampanii jest koncepcja gry planszowej, będącej elementem programu edukacyjnego w szkołach podstawowych. Gra ma na celu naukę najmłodszych turystów pożądanych zachowań na terenie parku.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
02.05.2024
2 maja Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!