logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Jutro Akcja Żonkile – papierowe kwiaty rozda ponad 2,5 tysiąca wolontariuszy
18.04.2019
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kultura i sztuka, Równouprawnienie i tolerancja, Wolontariat

Jutro Akcja Żonkile – papierowe kwiaty rozda ponad 2,5 tysiąca wolontariuszy



19 kwietnia 1943 roku wybuchło powstanie w getcie warszawskim. Jutro – w 76. rocznicę wydarzenia – na ulice Warszawy po raz siódmy wyjdą wolontariusze, by rozdać mieszkańcom stolicy papierowe żonkile, symbol pamięci i szacunku dla bohaterskiego zrywu powstańców. Tegoroczna edycja jest rekordowa. Ponad 2,5 tysiąca wolontariuszy rozda 200 tysięcy kwiatów. 

Wszystko zaczęło się od historii, którą Marek Edelman, ostatni przywódca Żydowskiej Organizacji Bojowej a zarazem słynny kardiolog, opowiedział Hannie Krall. Co roku, 19 kwietnia, w rocznicę powstania w warszawskim getcie, Edelman otrzymywał od anonimowej osoby bukiet żółtych kwiatów, najczęściej żonkili. Niezależnie od tego, czy był w Polsce, czy w innym kraju, żółty bukiet zawsze do niego trafiał. Z czasem do anonimowego darczyńcy zaczęli dołączać zwykli pacjenci doktora i tak żonkile w naturalny sposób przekształciły się w oficjalny symbol powstania w getcie warszawskim.

Jutro, 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania, już po raz siódmy wolontariusze przekażą mieszkańcom stolicy 200 tysięcy papierowych żonkili. W tym roku wydarzenie odbędzie się w momencie szczególnym: rok 2019 jest w Warszawie rokiem Marka Edelmana. Do grona ambasadorów akcji tym razem dołączyli Ewa Błaszczyk, Brodka, Maria Dębska, Kortez, Bartosz Kurek, Marian Turski i Adam Woronowicz.

Hasłem przewodnim i osią kampanii jest hasło Łączy nas pamięć. W przekazie kampanii Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN najważniejsze jest upowszechnianie symbolu żonkila jako symbolu szacunku oraz propagowanie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia. Warto wspomnieć, że w 2015 roku akcja Żonkile zdobyła tytuł Superbrands jako najlepsza kampania społeczna.

Kampania będzie widoczna w internecie, w szczególności na kanałach mediów społecznościowych Muzeum POLIN – na Facebooku, Instagramie (wraz z hashtagami #akcjaŻonkile #Żonkile i #ŁączyNasPamięć), Twitterze oraz jako kampania odsłonowa w Onecie. Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie, spoty kinowe wyświetlane 18 i 19 kwietnia. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 70 nośnikach – na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i citylightach.  W komunikacji miejskiej zaś – grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji Żonkile będą wyświetlane w autobusach, tramwajach i SKM.

Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk (Van Dorsen Artists). Krótkie formy wideo przygotowała Peuna Qlatka.

tolerancja edukacja Akcja Żonkile Powstanie w Getcie Równouprawnienia i tolerancja POLIN


Nazwa kampanii:
Akcja Żonkile
Nadawca:
Muzeum POLIN
Media:
internet, media społecznościowe, kampania odsłonowa (Onet), spoty kinowe (18 i 19 kwietnia), metroboardy, citylighty
Hasło kampani:
Łączy nas pamięć, #akcjaŻonkile #Żonkile #ŁączyNasPamięć





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek