Mieszkańcy Meksyku nie kryli zdziwienia, gdy ich oczom ukazał się pies prowadzony przez niewidzialnego właściciela. Czary, magia, a może po prostu akcja społeczna? Największa meksykańska sieć sklepów zoologicznych,+ Kota, przeprowadziła akcję mająca na celu usprawnienie adopcji bezpańskich psów.
Organizatorzy, ograniczeni niezbyt pokaźnym budżetem, zdecydowali się na przeprowadzenie marketingu ambientowego. Opracowali rodzaj giętkiej, „pływającej” smyczy, która przymocowana do psa stwarzała wrażenie, że czworonóg wydawał się być prowadzony przez niewidzialnego właściciela. Zwierzaki były zaopatrzone także w ulotki wyjaśniające cel akcji, a zamiast identyfikatorów miały zawieszki z napisem „Adopta me” („Zaadoptuj mnie”). Każda fiszka zawierała ponadto odnośnik do strony internetowej, gdzie krok po kroku zainteresowane osoby mogły zapoznać się z instrukcją, jak zaadoptować kudłatego czworonoga. W filmie brakuje jednak informacji o tym, czy i w jaki sposób psom chodzącym po ulicach miasta zapewniane było bezpieczeństwo.
Ciepły odbiór akcji oraz możliwość konfrontacji potencjalnych odbiorców z bezpośrednim beneficjentem kampanii zadecydowały o jej sukcesie. Według organizatorów w ciągu dwóch miesięcy aż 221 bezdomnych psów odnalazło tym razem już prawdziwych właścicieli.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku