logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > „Jazda po polsku” w Gazecie Wyborczej
13.04.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

„Jazda po polsku” w Gazecie Wyborczej



Trwa akcja społeczna „Gazety Wyborczej” poświęcona nawykom polskich kierowców i bezpiecznej jeździe samochodem. Działania pod hasłem „Jazda po polsku” to pierwsza z cyklu diagnoz stanu Polski przez Euro 2012.

Od poniedziałku, 11 kwietnia w wydaniu ogólnopolskim i we wszystkich wydaniach lokalnych „Gazety Wyborczej” ukazują się teksty związane z akcją społeczną „Jazda po polsku”. Jej głównym celem jest sprawdzenie, jakimi kierowcami są Polacy i promowanie bezpiecznych zachowań na drodze.

6-dniowy cykl artykułów otworzył sondaż TNS OBOP przygotowany dla „Gazety” na ogólnopolskiej próbie kierowców. Miał odpowiedzieć na pytanie, co najbardziej denerwuje polskich kierowców, jak oceniają własny styl jazdy, czy przestrzegają przepisów i mają zaufanie do innych uczestników ruchu. Z badania wynika m.in., że co czwarty polski kierowca – mężczyzna – pędził po wąskich, dziurawych, zatłoczonych polskich drogach 160 km/godz. i więcej. Co dziesiąty się chwali, że przekroczył 200 km/godz.

Reporterzy „Gazety Wyborczej” przeprowadzili też cztery eksperymenty w 20 największych polskich miastach, by porównać, jak zachowują się kierowcy w typowych sytuacjach na drodze. Zbadali nerwowość kierowców liczoną wyrywaniem się na żółtym świetle, płynność ruszania spod świateł, wpuszczanie pieszych na zebrę i samochodów z drogi podporządkowanej. Wyniki eksperymentu opisywane są w lokalnych wydaniach „Gazety”

Kolejnymi tematami podejmowanymi przez organizatorów akcji są: motocykliści na drodze, postępowanie w razie wypadku, pierwsza pomoc, los obcokrajowca na polskich drogach, „anatomia korka” oraz rozmowy o psyche kierowcy.

W czwartek, 14 kwietnia br. razem z „Gazetą” ukaże się dodatek „Jazda po polsku” z poradami na temat bezpiecznej jazdy i udzielania pomocy w sytuacji wypadku.

Akcja „Jazda po polsku” potrwa do 16 kwietnia 2011 r. Partnerem cyklu jest Continental. Więcej informacji o akcji można znaleźć na www.jazdapopolsku.pl i www.moto.pl/jazdapopolsku








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek