logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  13.04.2011

„Jazda po polsku” w Gazecie Wyborczej



Trwa akcja społeczna „Gazety Wyborczej” poświęcona nawykom polskich kierowców i bezpiecznej jeździe samochodem. Działania pod hasłem „Jazda po polsku” to pierwsza z cyklu diagnoz stanu Polski przez Euro 2012.

Od poniedziałku, 11 kwietnia w wydaniu ogólnopolskim i we wszystkich wydaniach lokalnych „Gazety Wyborczej” ukazują się teksty związane z akcją społeczną „Jazda po polsku”. Jej głównym celem jest sprawdzenie, jakimi kierowcami są Polacy i promowanie bezpiecznych zachowań na drodze.

6-dniowy cykl artykułów otworzył sondaż TNS OBOP przygotowany dla „Gazety” na ogólnopolskiej próbie kierowców. Miał odpowiedzieć na pytanie, co najbardziej denerwuje polskich kierowców, jak oceniają własny styl jazdy, czy przestrzegają przepisów i mają zaufanie do innych uczestników ruchu. Z badania wynika m.in., że co czwarty polski kierowca – mężczyzna – pędził po wąskich, dziurawych, zatłoczonych polskich drogach 160 km/godz. i więcej. Co dziesiąty się chwali, że przekroczył 200 km/godz.

Reporterzy „Gazety Wyborczej” przeprowadzili też cztery eksperymenty w 20 największych polskich miastach, by porównać, jak zachowują się kierowcy w typowych sytuacjach na drodze. Zbadali nerwowość kierowców liczoną wyrywaniem się na żółtym świetle, płynność ruszania spod świateł, wpuszczanie pieszych na zebrę i samochodów z drogi podporządkowanej. Wyniki eksperymentu opisywane są w lokalnych wydaniach „Gazety”

Kolejnymi tematami podejmowanymi przez organizatorów akcji są: motocykliści na drodze, postępowanie w razie wypadku, pierwsza pomoc, los obcokrajowca na polskich drogach, „anatomia korka” oraz rozmowy o psyche kierowcy.

W czwartek, 14 kwietnia br. razem z „Gazetą” ukaże się dodatek „Jazda po polsku” z poradami na temat bezpiecznej jazdy i udzielania pomocy w sytuacji wypadku.

Akcja „Jazda po polsku” potrwa do 16 kwietnia 2011 r. Partnerem cyklu jest Continental. Więcej informacji o akcji można znaleźć na www.jazdapopolsku.pl i www.moto.pl/jazdapopolsku


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek