logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Jaśniejsza przyszłość z IKEA Łódź
27.01.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Jaśniejsza przyszłość z IKEA Łódź



Z początkiem lutego w IKEA Łódź rozpoczyna się akcja, w trakcie której 1 euro ze sprzedaży każdej żarówki LED przekazywane będzie na pomoc uchodźcom.

Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw  Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.

W obozach, których przebywają uchodźcy bardzo często brakuje światła i prądu, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”, w której udział bierze również łódzki sklep, ma wychodzić naprzeciw temu problemowi.

Za środki zebrane w ramach akcji zostanie zakupione oświetlenie, które przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia uchodźców. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzysujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w obozach dla uchodźców.

Kampania została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. W ramach całej akcji zgromadzono i przekazano 7,7 miliona euro. Tegoroczna druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek