Z początkiem lutego w IKEA Łódź rozpoczyna się akcja, w trakcie której 1 euro ze sprzedaży każdej żarówki LED przekazywane będzie na pomoc uchodźcom.
Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.
W obozach, których przebywają uchodźcy bardzo często brakuje światła i prądu, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”, w której udział bierze również łódzki sklep, ma wychodzić naprzeciw temu problemowi.
Za środki zebrane w ramach akcji zostanie zakupione oświetlenie, które przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia uchodźców. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzysujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w obozach dla uchodźców.
Kampania została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. W ramach całej akcji zgromadzono i przekazano 7,7 miliona euro. Tegoroczna druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

