Z początkiem lutego w IKEA Łódź rozpoczyna się akcja, w trakcie której 1 euro ze sprzedaży każdej żarówki LED przekazywane będzie na pomoc uchodźcom.
Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.
W obozach, których przebywają uchodźcy bardzo często brakuje światła i prądu, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”, w której udział bierze również łódzki sklep, ma wychodzić naprzeciw temu problemowi.
Za środki zebrane w ramach akcji zostanie zakupione oświetlenie, które przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia uchodźców. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzysujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w obozach dla uchodźców.
Kampania została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. W ramach całej akcji zgromadzono i przekazano 7,7 miliona euro. Tegoroczna druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO