logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Jaśniejsza przyszłość z IKEA Łódź
27.01.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Jaśniejsza przyszłość z IKEA Łódź



Z początkiem lutego w IKEA Łódź rozpoczyna się akcja, w trakcie której 1 euro ze sprzedaży każdej żarówki LED przekazywane będzie na pomoc uchodźcom.

Według danych UNHCR (Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw  Uchodźców) w ubiegłym roku liczba uchodźców, osób ubiegających się o status uchodźcy oraz przesiedlonych wewnętrznie przekroczyła 50 milionów. To najwięcej od czasów II wojny światowej, a takich ludzi będzie przybywać ze względu na eskalację konfliktów zbrojnych przede wszystkim w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Pod opieką UNHCR pozostaje 13 milionów uchodźców, z czego około połowę stanowią dzieci.

W obozach, których przebywają uchodźcy bardzo często brakuje światła i prądu, co negatywnie wpływa na bezpieczeństwo oraz sprawia, że życie zamiera tam po zmroku. Globalna kampania IKEA „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”, w której udział bierze również łódzki sklep, ma wychodzić naprzeciw temu problemowi.

Za środki zebrane w ramach akcji zostanie zakupione oświetlenie, które przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz warunków życia uchodźców. Fundusze będą też przeznaczone na tworzenie i wdrażanie rozwiązań wykorzysujących energię ze źródeł odnawialnych, a także rozwój edukacji w obozach dla uchodźców.

Kampania została zorganizowana po raz pierwszy w 2014 roku. Polskie sklepy IKEA zebrały ponad 121 tysięcy euro. W ramach całej akcji zgromadzono i przekazano 7,7 miliona euro. Tegoroczna druga edycja kampanii potrwa od 1 lutego do 28 marca.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek