Janusz Chabior kontra „hora curka”
„W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym” – namawia aktor Janusz Chabior w najnowszej kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX. Siedem filmów w przewrotny i zgryźliwy sposób piętnuje najgorsze zachowania w serwisie i całej sieci.
„Proszę mi pomuc mam horom curke”, tak brzmiało autentyczne (także w zakresie gramatyki, ortografii i interpunkcji) ogłoszenie, które szybko podchwycili użytkownicy sieci. Z czasem przekształciło się ono w popularny internetowy mem, będący symbolem roszczeniowości, połączonego z nadużywaniem i wykorzystywaniem ludzkiej empatii, charakterystyczny zwłaszcza dla bywalców serwisów sprzedażowych. Wystawiający przedmioty na OLX i Allegro często dostają wiadomości od matek „horych curek”, a poważne firmy są nagabywane o podarowanie samochodu. Oczywiście za darmo.
Kampania serwisu OLX to odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. Chcemy wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i przypomnieć o pewnych zasadach – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl. Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy „dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. Takiej atmosfery chcemy w OLX – podkreśla.
Punktem wyjścia do pomysłu była obserwacja, że najczęściej „sprawcy” hejtu czy innych chamskich zachowań w sieci czują się bezkarnie, bo są anonimowi. Chowając się za ekran komputera i obrzucając błotem osobę po drugiej stronie, nie traktują jej jak kogoś znajomego czy bliskiego, kogo lubią i szanują – wyjaśnia Radosław Smorga, business director 180heartbeats + Jung v Matt. Po prostu przestają zachowywać się jak ludzie. Dlatego postanowiliśmy rozładować hejterskie sytuacje humorem, pokazać konkretne twarze i charaktery, by nadać im bardziej cywilizowany, ludzki wymiar – dodaje.
Na potrzeby kampanii, która potrwa najbliższe trzy tygodnie, agencja 180heartbeats + Jung v Matt przygotowała serię siedmiu filmów do Internetu i social mediów. Ich reżyserem jest Maciej Buchwald, niezależny reżyser filmowy, blisko związany z teatrem improwizowanym Klancyk. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25.
Więcej na temat kampanii można się dowiedzieć TUTAJ.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów