Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy przeprowadziła badania wśród pracowników angażujących się w program firmowego wolontariatu, by stworzyć sprecyzowany profil osoby angażującej się w akcje społeczne w ramach przedsiębiorstwa.
Najwięcej, bo aż 71%, wolontariuszy najchętniej angażuje się w prace fizyczne, uzasadniając to przede wszystkim faktem, że aktywność taka pozwala im chociaż na chwilę oderwać się od „biurowej rzeczywistości”. Czynnikiem motywującym wolontariusza Citi Handlowy jest przede wszystkim chęć niesienia pomocy – takiej odpowiedzi udzieliła większość ankietowanych, zaś dla co drugiego z nich, wolontariat stanowi źródło satysfakcji. Z badania wynika również, że typowy wolontariusz programu to kobieta na stanowisku specjalisty.
62% wolontariuszy angażuje się w wolontariat regularnie. 94% ankietowanych najbardziej skłania się do pomocy dzieciom, przy czym taką pomoc chętniej deklarują kobiety (99%) niż mężczyźni. Popularnym odbiorcą pomocy jest również młodzież (54%) oraz społeczności lokalne (40%). 73% ankietowanych nie podejmowało działań wolontariackich przed przystąpieniem do Programu Wolontariatu Citi Handlowy. Uczestnicy badania deklarują, że wolontariat wzmacnia umiejętności społeczne i osobiste (71%), dla 68% wiąże się on z poznawaniem ludzi ze środowisk, którym udziela się pomocy, zaś 44% twierdzi, że umożliwia im rozwijanie kompetencji zawodowych. 90% wolontariuszy Citi Handlowy przekazuje na działania organizacji pozarządowych 1% swojego podatku, 62% z nich oddaje potrzebującym żywność i odzież, 39% wspiera akcje medialne wysyłając smsy, a 27% oddaje krew. 60% badanych jest zdania, że wolontariat pracowniczy ma wpływ na postrzeganie Citi Handlowy jako jego pracodawcy. 38 % osób biorących udział w programie, obawia się, że nie będzie miało czasu dla bliskich, a 31%, że nie będzie miało czasu zaangażować się kolejny raz.
Badania zostały przeprowadzone na próbie 103 pracowników, co stanowi 10% osób zarejestrowanych w Programie Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. Poziom ewaluacji dotyczył z jednej strony motywacji wolontariuszy i ich zaangażowania, a z drugiej oceny funkcjonowania Programu Wolontariatu w Citi Handlowy.
Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów