logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  07.12.2012

Jaki jest wolontariusz programu Citi Handlowy



Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy przeprowadziła badania wśród pracowników angażujących się w program firmowego wolontariatu, by stworzyć sprecyzowany profil osoby angażującej się w akcje społeczne w ramach przedsiębiorstwa.

Najwięcej, bo aż 71%, wolontariuszy najchętniej angażuje się w prace fizyczne, uzasadniając to przede wszystkim faktem, że aktywność taka pozwala im chociaż na chwilę oderwać się od „biurowej rzeczywistości”. Czynnikiem motywującym wolontariusza Citi Handlowy jest przede wszystkim chęć niesienia pomocy – takiej odpowiedzi udzieliła większość ankietowanych, zaś dla co drugiego z nich, wolontariat stanowi źródło satysfakcji. Z badania wynika również, że typowy wolontariusz programu to kobieta na stanowisku specjalisty.

62% wolontariuszy angażuje się w wolontariat regularnie. 94% ankietowanych najbardziej skłania się do pomocy dzieciom, przy czym taką pomoc chętniej deklarują kobiety (99%) niż mężczyźni. Popularnym odbiorcą pomocy jest również młodzież (54%) oraz społeczności lokalne (40%). 73% ankietowanych nie podejmowało działań wolontariackich przed przystąpieniem do Programu Wolontariatu Citi Handlowy. Uczestnicy badania deklarują, że wolontariat wzmacnia umiejętności społeczne i osobiste (71%), dla 68% wiąże się on z poznawaniem ludzi ze środowisk, którym udziela się pomocy, zaś 44% twierdzi, że umożliwia im rozwijanie kompetencji zawodowych. 90% wolontariuszy Citi Handlowy przekazuje na działania organizacji pozarządowych 1% swojego podatku, 62% z nich oddaje potrzebującym żywność i odzież, 39% wspiera akcje medialne wysyłając smsy, a 27% oddaje krew. 60% badanych jest zdania, że wolontariat pracowniczy ma wpływ na postrzeganie Citi Handlowy jako jego pracodawcy. 38 % osób biorących udział w programie, obawia się, że nie będzie miało czasu dla bliskich, a 31%, że nie będzie miało czasu zaangażować się kolejny raz.

Badania zostały przeprowadzone na próbie 103 pracowników, co stanowi 10% osób zarejestrowanych w Programie Wolontariatu Pracowniczego w Citi Handlowy. Poziom ewaluacji dotyczył z jednej strony motywacji wolontariuszy i ich zaangażowania, a z drugiej oceny funkcjonowania  Programu Wolontariatu w Citi Handlowy.

Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA  za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek