logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Jaki jest koń
04.04.2009
Tematy: Wydarzenia

Jaki jest koń



Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie otworzył wystawę zatytułowaną „Koń jaki jest, każdy widzi?” Jednocześnie to właśnie po chorzowskim parku jeździ bryczka, którą ciągnie wykupiony niedawno przez Klub Gaja kary wałach Emir, nazwany Krzywoustym, ze względu na wadę zgryzu, która stała się powodem przeznaczenia konia do rzeźni. Znalazł jednak dom, opiekę, nowego właściciela i zajęcie – występuje w pokazie orki konnej.

Wystawa pokazuje, że praca z koniem we współczesnej Polsce to szansa rozwoju dla małych i średnich gospodarstw. Poszerza możliwości zachowania bioróżnorodności i produkcji zdrowej żywności – poszukiwanej dziś przez świadomych konsumentów. W pierwszej części wystawy przedstawiono historię dzikich przodków konia i jego udomowienie oraz rosnące znaczenia konia roboczego w życiu tradycyjnej społeczności wiejskiej i w dziedzinie postępu technicznego.

Kuratorka ekspozycji, mgr Ewa Zacharyasz wyjaśnia: – Koń służył człowiekowi swoją siłą i umiejętnościami w pracach polowych, transporcie, w czasie uroczystości związanych z dorocznymi świętami rodzinnymi i dorocznymi. Dobrze traktowany, był zawsze silnym, mądrym i pięknym zwierzęciem, przyjaznym człowiekowi i środowisku, w którym żył.

W drugiej części prezentowane są zdjęcia ukazujące wszechstronne wykorzystanie konia we współczesnym rolnictwie na świecie. Nowe technologie i niezmienne zalety koni sprzyjają renesansowi koni roboczych– wykorzystywanych obecnie do pracy w rolnictwie, gospodarce leśnej, ogrodnictwie, uprawie winorośli, komunalnych pracach pielęgnacyjnych i transportowych, turystyce i hipoterapii.

Wystawa „Koń jaki jest, każdy widzi?” czynna będzie od 29 marca do 10 maja oraz od 5 lipca do 15 sierpnia w Spichlerzu z Wojkowic w Górnośląskim Parku Etnograficznym w Chorzowie.
Więcej informacji: www.skansen.chorzow.pl








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek