Z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Kobiet, Always, marka produktów ochrony kobiecej, zaprezentowała nowy film zatytułowany „Always #JakDziewczyna – Silniejsze Razem”. Firma ma na celu wspieranie dziewcząt w okresie dojrzewania w budowaniu pewności siebie oraz podkreślanie, że określenie „jak dziewczyna” powinno oznaczać coś pozytywnego.
Rozpoczęta w czerwcu 2014 roku kampania Always #JakDziewczyna miała rzucić nowe światło na moc powszechnie używanego zwrotu „jak dziewczyna” – często wykorzystywanego w negatywnym kontekście, a mogącego mieć znaczący wpływ na poczucie pewności siebie dziewcząt. Viralowy film #JakDziewczyna (do obejrzenia tutaj) został wyświetlony ponad 85 milionów razy w 150 krajach i udostępniony przez więcej niż 1.5 miliona ludzi z całego świata.
Przeprowadzone przed startem kampanii Always badania wykazały, że tylko 19% dziewczyn w wieku 16-24 miało pozytywne skojarzenia ze zwrotem „jak dziewczyna”. W odniesieniu do prowadzonej przez Always w Stanach Zjednoczonych II Fali Badań nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie, po obejrzeniu filmu #JakDziewczyna, 76% uczestniczek badania zadeklarowało, że już nigdy nie pomyślą o sformułowaniu „robić coś jak dziewczyna”, jak o czymś negatywnym, a 8 z 10 kobiet (81%) powiedziało, że film może obalić stereotyp związany z fizycznymi możliwościami kobiet.
Badanie Always pokazało także wpływ kampanii na postawę mężczyzn. Po obejrzeniu filmu #JakDziewczyna, 2 na 3 mężczyzn przyznało, że sformułowanie „jak dziewczyna” może być obraźliwe i stwierdziło, że przestanie go używać, albo pomyśli dwa razy, zanim ponownie go użyje.
Always od 30 lat prowadzi dla dziewcząt programy edukacyjne dotyczące dojrzewania
i każdego roku dociera do prawie 20 milionów nastolatek na całym świecie. W czasie tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet marka zachęca do zrobienia zdjęcia, nakręcenia filmu lub napisania wiadomości używając hashtagu #JakDziewczyna.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku