logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Jak wygląda inżynier
03.09.2015
Tematy: Opinie

Jak wygląda inżynier



Stereotypowe postrzeganie ról społecznych często bywa krzywdzące i z czasem traci na aktualności, ale istnieją schematy myślowe, które trzymają się wyjątkowo mocno. Przekonali się o tym twórcy kampanii wizerunkowej firmy OneLogin, twórcy usługi z zakresu zarządzania tożsamością, zachęcającej do aplikowania na oferowane przez nią stanowiska. W jej ramach wykonano serię plakatów przedstawiających pracowników firmy, wypowiadającej się o niej w pozytywnych słowach.

Najwięcej uwagi przyciągnął plakat przedstawiający młodą pracownicę firmy, Isis Wenger – wygląd dziewczyny okazał się znacznie odbiegający od powszechnego postrzegania wizerunku osób wykonujących zawody związane z naukami ścisłymi. Do cech takiej osoby, w zbiorowej wyobraźni na pewno nie można zaliczyć na przykład młodego wieku, płci żeńskiej i urody. W sieci pojawiły się opinie mówiące że cała kampania jest niewiarygodna, ponieważ osoby na zdjęciach nie mogą być tym za kogo się podają. Niektórzy sugerowali że to opłaceni modele, a w przypadku Wenger nie obyło się nawet bez szowinistycznych komentarzy. Twierdzono, że przecież „inżynier tak nie wygląda”.

W reakcji na taki odbiór, Isis Wenger na swoim blogu zachęciła łamiące powyższy stereotyp osoby, by umieszczały w sieci swoje zdjęcia na wzór tych z kampanii. Każde z nich zostało opatrzone hasztagiem #iLookLikeAnEngineer („Wyglądam jak inżynier”), co ma stanowić dowód, że dotychczasowe postrzeganie zawodów takich jak inżynier już dawno straciło na aktualności. 

By pomóc zerwać z tym krzywdzącym stereotypem, w ramach akcji pod adresem ilooklikeanengineer.com, zostanie uruchomiona również strona internetowa, na której osoby nim dotknięte będą mogły się poznać oraz podzielić swoimi doświadczeniami.

Maciej Zubel








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek