4.5 miliarda użytkowników mediów społecznych stanie przed wyzwaniem zamknięcia na jeden dzień swoich profili. Przekonywać ich do tego będzie ponad 40 organizacji działających na rzecz autyzmu na całym świecie oraz wspierające akcję znane osoby ze świata sportu i show businessu.
Kampania "Communication Shutdown" ("Przerwa w Komunikacji") namawia użytkowników Facebooka oraz Twittera do zakupu za 5 dolarów/euro/funtów oprogramowania o nazwie CHAPP (charity application), które będzie wskazywało na wspieranie przez nich kampanii i tym samym niekorzystanie z kont społecznościowych w dniu 1 listopada 2010.
Kontakty z innymi stanowią ogromne wyzwanie i są jedną z największych barier z jakimi spotykają się osoby z autyzmem. Przedsięwzięcie ma na celu uświadomić ludziom jak to jest nie móc się komunikować. Osoby z autyzmem spotykają się z tym problemem każdego dnia.
Rachael Harris, doradca i osoba wspierająca kampanię, która cierpi na zaburzenia ze spektrum autyzmu, ujęła to w odpowiedni sposób mówiąc: – Przerwa w komunikacji na portalach społecznościowych odzwierciedla „autystyczną ciszę”. Kieruje także uwagę na izolację i samotność, jakiej doświadczają ci, którzy mają problemy w komunikowaniu się z innymi. CHAPP jest sposobem na wytworzenie prawdziwej empatii w stosunku do osób dotkniętych autyzmem.
1 listopada na profilach społecznościowych osób biorących udział w kampanii (tych, które zakupiły aplikację CHAPP) zamiast zdjęcia pojawi się ikona akcji, informująca osoby wchodzące na ich profil, iż tego dnia nie korzystają oni z portali z uwagi na udział w kampanii "Communication Shutdown".
Na stronie kampanii natomiast pojawi się układanka utworzona ze zdjęć osób wspierających kampanię na całym świecie, a wśród nich zdjęcia zaangażowanych w akcję znanych osób (zdjęcia zostaną pobrane z ich zdjęć profilowych zamieszczonych na portalach społecznościowych). Kampanię w Polsce wspierają m.in. Magdalena Różczka, Krzysztof Stelmaszyk, Mateusz Damięcki.
W Polsce działa 250 serwisów społecznościowych, które gromadzą 16 milionów użytkowników, a na świecie ponad 2/3 populacji pozostaje w kontakcie poprzez portale takie jak Facebook czy Twitter. Jako, że ludzie coraz bardziej polegają na tych kanałach komunikacji, kampania Communication Shutdown będzie jednocześnie stanowiła rodzaj społecznego eksperymentu na temat nawyków związanych z użytkowaniem mediów społecznych.
Celem kampanii jest zachęcenie do wsparcia organizacji działających na rzecz autyzmu w swoim kraju poprzez przekazanie darowizny w wysokości 5 dolarów/euro/funtów.
Aplikacja CHAPP jest dostępna na stronie kampanii www.communicationshutdown.org.
Communication Shutdown została zainicjowana przez australijską Fundację AEIOU Foundation, która zajmuje się wczesnym wykrywaniem autyzmu oraz terapią dzieci z autyzmem. Fundacja zdecydowała się na stworzenie globalnej akcji zbierania dotacji na rzecz autyzmu i założyła w tym celu organizację F.A.N. Worldwide, która zarządza kampanią. Do udziału w kampanii zaproszone zostały wybrane organizacje będące członkami europejskiej platformy Autism-Europe.
Jedyną polską organizacją zaproszoną do udziału w kampanii jest fundacja SYNAPSIS – koordynuje działania kampanii w Polsce i jest beneficjentem dotacji wniesionych przez Polaków.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków