Powszechnie rozróżnia się dwa światy- virtual i real. Nie wszyscy są świadomi, że oba mogą być groźne. Kampania „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” skierowana do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie ma na celu uświadomić internautom, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać w internecie.
Jak często podejmujemy ryzykowne działania w internecie? Czy tak samo zachowalibyśmy się w rzeczywistości? Pierwsza w historii mBanku kampania społeczna dotyczyła bezpieczeństwa w internecie. By poruszyć wyobraźnię widza, inicjatorzy akcji wskazali to, co zdarza się nam robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu.
Kampania społeczna rozpoczęła się od teasera skierowanego do dziennikarzy i blogerów, który miał zaintrygować odbiorców hasłem „nie robisz tego w realu…”. Jak podkreślali organizatorzy akcji „Nowatorskie działania wymagają niestandardowego podejścia do komunikacji” Chwilę przed rozpoczęciem kampanii na Twitterze został stworzony anonimowy profil z wizerunkiem mężczyzny w prochowcu @nierobisztego (znanego ze spotu telewizyjnego), który „może być każdym z Was”. Znalezienie profilu bohatera przez te osoby (by dowiedzieć się więcej) było możliwe przez wyszukanie w internecie frazy #nierobisztegowrealu, którą dziennikarze otrzymali w korespondencji (listy, maile). Na @nierobisztego udostępniono kluczowe informacje na temat kampanii..
– Pokazujemy to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy w realu. W ten sposób zwracamy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej mBanku.
Kampanię „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z zespołem PR i marketingu mBanku. Media zaplanował dom mediowy Mindshare. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa. Udostępnione były w telewizji i internecie.
Filmy skłaniają do refleksji, w jaki sposób przekazujemy swoje dane w sieci i kto może mieć do nich dostęp. Wyobraźni widza pozostawione są ewentualne konsekwencje ich wykorzystania przez osoby trzecie, w tym przez cyberprzestępców.Nagrania podzielone zostały na dwie kategorie – zabezpieczenia sprzętu komputerowego, w tym smartfonów oraz ochrony wrażliwych danych osobowych. Wszystkie opierają się na koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości.
Dodatkowo, ambasadorami kampanii społecznej mBanku zostali vlogerzy: Krzysztof Gonciarz w ramach kanału The Beeczka, Abstrachuje oraz panowie z 5 sposobów na…, którzy w najbliższym czasie opowiedzą swoim widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu.
W ramach projektu został uruchomiony edukacyjny serwis mbank.pl/uwazniwsieci, gdzie bank w zwięzły sposób wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem dla użytkowników w internecie oraz jak się przed tym chronić.
– Warto pamiętać, że zabezpieczenia projektowane przez specjalistów od bezpieczeństwa tak długo pozostają skuteczne, jak długo użytkownicy internetu są świadomi zagrożeń i zachowują czujność – zwraca uwagę Jarosław Mastalerz wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki.
Kampania społeczna – oparta na spotach telewizyjnych i specjalnym serwisie internetowym mbank.pl/uwazniwsieci – rozpoczęła się w grudniu 2015 r
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?