logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  24.03.2014

Internauci wybierają dobroczynną firmę



Na stronie internetowej glosuj.dobroczyncaroku.pl codziennie można oddać jeden głos na firmy w kilku kategoriach. Wśród głosujących zostaną rozlosowane zaproszenia na galę finałową Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” 28 maja br. nad którą Honorowy Patronat objął Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska. Głosowanie internautów trwa do 14 kwietnia.

KATEGORIA: PROJEKT SPOŁECZNY – Duża firma

W kategorii Projekt społeczny o nagrodę walczą zarówno duże, jak i małe lub średnie firmy. Wśród tych pierwszych jest T-MOBILE nominowany przez Fundację TVN „nie jesteś sam” za projekt „Pomoc Mierzona Kilometrami”. Do akcji włączyło się ponad 250 tysięcy posiadaczy smartfonów, którzy przebiegli ponad 40 milionów kilometrów, zdobywając tym samym milion złotych na rzecz niepełnosprawnych podopiecznych Fundacji TVN „nie jesteś sam”. Druga firmą jest Nowa Era nominowana przez Stowarzyszenie „Towarzystwo Navegadores” za projekt „eduBudzik – Nakręcamy Edukację!” oraz kolejny, przeprowadzony w marokańskiej wiosce Idaougnidif. Pracownicy Nowej Ery zrobili remont ośrodka edukacji i aktywizacji zawodowej z funkcją przedszkola, następnie go wyposażyli i uruchomili. Dzięki niemu zapewniono dostęp do edukacji dla miejscowych, niepiśmiennych kobiet. W ciągu 6 dni, przy zaangażowaniu 130 wolontariuszy, pracowników Nowej Ery, projekt został w pełni wdrożony. Z kolei Fundację BGK J.K. Steczkowskiego nominowało Centrum Edukacji Obywatelskiej za wspólne tworzenie programu „Młody Obywatel”, w ramach którego w 2013 r. niemal tysiąc młodych ludzi z całej Polski przeprowadziło działania lokalne w swojej okolicy. Pracownicy Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach wolontariatu pracowniczego prowadzą wspólnie z animatorami CEO lekcje o finansach dla młodzieży.

KATEGORIA: PROJEKT SPOŁECZNY – Małe i średnie firmy

Wśród małych i średnich firm w finale znalazła się firma UBM-HPG nominowana przez Fundację Jaśka Meli „Poza Horyzonty”. Firma zorganizowała w 2013 r. znany w całej Polsce „Poland Business Run”, łączący środowisko biznesowe i propagujący zdrowy styl życia. Dzięki wydarzeniu, w którym wzięło udział 4555 osób zebrano pieniądze potrzebne na zakup protez dla podopiecznych Fundacji Jaśka Meli. Druga firma nominowana w tej kategorii to PieM PROJEKT, współpracująca z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym „Koło” w Rybniku. Bezpośrednie zaangażowanie właściciela firmy – Pawła Mitury-Zielonki – w nieodpłatne przygotowywanie materiałów graficznych, pomoc przy organizacji różnych wydarzeń tj. Dzień Godności Osób Niepełnosprawnych, Dzień Otwartych Drzwi Warsztatu Terapii Zajęciowej, druk kalendarzy, pomoc przy wyjazdach w góry – zaowocowało wspólną akcją zbiórki publicznej na zakup nowego busa. Przewozi on niepełnosprawnych uczestników WTZ, zorganizowanych przez Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym „Koło”. Trzecią firmą spośród nominowanych w tej kategorii jest SMAY, nominowany przez „Dzieło Pomocy św. Ojca Pio”. Organizacja ta prowadzi projekt mieszkań wspieranych, dzięki czemu osoby bezdomne uczą się samodzielnego prowadzenia domu. Firma SMAY pomagając bezdomnym rodzinom, pokrywa koszty utrzymania całego domu. Dzięki temu, rodzina przebywająca w mieszkaniu może tworzyć kapitał wyjściowy, który jest wykorzystywany w momencie opuszczenia wspieranego lokalu i rozpoczęcia samodzielnego funkcjonowania.

KATEGORIA: NOWE TECHNOLOGIE W SPOŁECZNYM ZAANGAŻOWANIU

Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu to nowa kategoria w Konkursie o tytuł „Dobroczyńca Roku”. Jej opiekunem jest Orange Polska, który jest także partnerem merytorycznym Konkursu. Wśród nominowanych w tej kategorii firm jest Kompania Piwowarska, która uruchomiła internetową „Platformę Wolontariatu”, aby usprawnić komunikację pomiędzy organizacjami potrzebującymi wsparcia, a wolontariuszami z zespołu firmy. Za pomocą formularza na stronie Kompanii Piwowarskiej organizacje przedstawiają oferty współpracy, które są rejestrowane w bazie i widoczne dla wszystkich pracowników. Z kolei Fundacja „All for Planet” firmy Allegro działa na rzecz promocji ochrony środowiska i edukacji proekologicznej. Organizując kampanię „Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie” połączono konkurs indywidualny z rywalizacją województw. Uczestnicy, wykorzystując przygotowaną aplikację mobilną, „zbierali” kilometry pokonywane na rowerze i realizowali zadania konkursowe. Przejechany dystans był zapisywany na koncie uczestnika oraz na rzecz wybranego przez niego województwa. Te regiony, których mieszkańcy byli najbardziej aktywni w akcji, wygrywały nowe stojaki rowerowe od Fundacji „All For Planet”. W akcji przejechano łącznie 477 692 tysiące kilometrów. W tej kategorii znalazła się również firma Samsung Electronics za program „Mistrzowie Kodowania”, którego głównym celem była popularyzacja nauki programowania w polskich szkołach. Dzięki temu ponad 1500 dzieci z 34 szkół z całej Polski nauczyło się programowania w języku Scratch.

KATEGORIA: WOLONTARIAT PRACOWNICZY

Bank BPH został zakwalifikowany do grona finalistów w kategorii „Wolontariat pracowniczy” m.in. za ósmą edycję konkursu „Wiosna z GE Volunteers” i trzecią edycję ogólnopolskiej akcji „Witaj Szkoło”, realizowaną w partnerstwie z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Pracownicy firmy zaangażowali się przekazując wyprawki szkolne 4150 niezamożnym dzieciom. W ramach akcji „Bankowość jest OK” pracownicy Banku BPH przeprowadzili warsztaty edukacyjne dla dzieci i młodzieży z zakresu edukacji ekonomicznej, nauki oszczędzania i podstaw bankowości, a w czasie „Akademii Finansów Banku BPH” cykl wykładów dla seniorów na uniwersytetach trzeciego wieku. Drugą firmą nominowaną w tej kategorii jest Grupa GPEC za Program „Wspólne Działanie – Lokalne Zaangażowanie”, który ma na celu budowanie zespołu i integrację pracowników przy jednoczesnym działaniu na rzecz lokalnej społeczności, wybranej instytucji lub grupy społecznej. W ramach programu pracownicy przedstawiają swoje pomysły, następnie wybierają jeden i go realizują dzięki środkom firmy, w ramach ustalonego budżetu. Do tej pory zrealizowano niespełna 50 projektów, na które wydano łącznie prawie 500 tys zł. Trzecia firma, która jest finalistą w tej kategorii to Stocznia Darłowo M&W. Od 2010 r. firma jest partnerem strategicznym Darłowskiego Centrum Wolontariatu w ramach Programu „Działaj Lokalnie” i realizuje akcje społeczne poprzez wolontariat pracowniczy. Jego celem jest wspieranie i rozwijanie zaangażowania pracowników na rzecz dobra wspólnego, w szczególności w zakresie sportu i ochrony środowiska. Stocznia Darłowo M&W wzięła udział w akcji „Łatwo pomagać”, która ma na celu niesienie pomocy chorym dzieciom i polega na zbiórce i sprzedaży plastikowych nakrętek. Firma wspiera również organizacyjnie festyn „Laponia Św. Mikołaja”, organizowany od 5 lat przez Darłowskie Centrum Wolontariatu.

Na gali konkursu zostaną także przyznane nagrody w kategorii „Zaangażowanie lokalne” oraz „Strategia społecznego zaangażowania”. Laureatów w tych kategoriach wyłoniła Kapituła Konkursu, która obradowała 17 marca 2014.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek