logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Inspiracje od agencji Cone
31.08.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Inspiracje od agencji Cone



Zdrowe żywienie i uprawianie sportu okazuje się być nie tylko sposobem na dłuższe życie i ładną sylwetkę, ale także lekarstwem na inne, wydawałoby się niezwiązane z takimi zwyczajami, problemy społeczne. Na blogu poświęconym inspirującym inicjatywom społecznym organizacji i firm „What do you stand for?” prowadzonym przez amerykańską agencję reklamową Cone przytoczono kilka interesujących przykładów wpływu zdrowego stylu życia na poprawę sytuacji społeczności lokalnych.

W pewnej szkole w Wisconsin odnotowano znaczący spadek wandalizmu i zaśmiecania, a co za tym idzie zredukowano liczbę policyjnych patroli pojawiających się w szkole. Stało się to po przystąpieniu placówki do pilotażowego programu, zakładającego usunięcie ze szkolnych sklepików fast foodów i zastąpienie ich dietetycznymi przekąskami.

Z kolei treningi biegów wykazały skuteczność w rozwiązywaniu dwóch różnych problemów społecznych. Bezdomni z Filadelfii zachęcani są do wspólnego biegania przez działaczy organizacji pozarządowej Back on My Feet. Pomysłodawcy są zdania, że kształtuje to nie tylko siłę fizyczną, ale także pewność siebie i podwyższa samoocenę. Stali uczestnicy mogą przystąpić do programu Next Steps, który przyniósł pozytywne rezultaty w kwestii wychodzenia z bezdomności u połowy uczestników.

Podobnie satysfakcjonujące efekty dało ćwiczenie biegów półmaratońskich w ramach resocjalizacji przez młodych zagrożonych przestępczością – w tej grupie odsetek recydywistów wyniósł zaledwie 4%. Dla porównania, po 6-miesięcznym pobycie w domu poprawczym ponownie popełniło przestępstwo 25% nieletnich.

Blog firmy: www.coneinc.com/whatdoyoustandfor
A. Postek








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek