Wiele mówi się o równouprawnieniu i emancypacji kobiet, ale problem nierównego traktowania płci pozostaje nadal aktualny. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla portalu wynagrodzenia.pl, kobiety zarabiają średnio 36% mniej niż mężczyźni, przy czym w grupie 10% najlepiej zarabiających różnica ta wzrasta do 57% na korzyść mężczyzn. Czy oznacza to, że kobiety są mniej zdolne lub ambitne niż mężczyźni? Zaprzecza temu stwierdzeniu kampania UNDP i fundacji „Feminoteka” przygotowane w ramach projektu Gender Index. Przedsięwzięcie było adresowane głównie do pracodawców i jego celem było wypromowanie nowoczesnego stylu zarządzania firmą nakierowanego na zarządzanie równościowe oraz przedstawienie korzyści płynących z zatrudniania kobiet.
Jesienią 2006 roku w trzech stacjach telewizyjnych – TVN24, Discovery Channel oraz Animal Planet – emitowany film reklamowy ukazujący firmę, która osiągnęła sukces dzięki realizacji zasad zarządzania równościowego. W Radio Zet prezentowany był spot radiowy promujący przedsięwzięcie. Jednocześnie prowadzono kampanię internetową.
Do prowadzonej w największych miastach Polski kampanii outdoorowej oraz reklam prasowych w głównych polskich tygodnikach i pismach branżowych wykorzystano wizerunki dwójki młodych ludzi, mężczyzny i kobiety. Jak podano na stronie projektu, pracujących w firmie na równych warunkach. Ich ubiór oraz poza miały nadać im wygląd sympatycznych ludzi sukcesu.
Od 2004 roku Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) wraz z partnerami prowadzi projekt Gender Index. Jest to odpowiedź na problem dyskryminacji kobiet w miejscu pracy. Celem przedsięwzięcia jest opracowanie i popularyzowanie efektywnego modelu zarządzania firmą, uwzględniającego politykę równouprawnienia płci.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi