logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  17.10.2013

Imigrancie, uciekaj przed aresztowaniem



„Wracaj do domu, albo spodziewaj się aresztowania” – takim hasłem straszyły nielegalnych imigrantów mobilne billboardy na ulicach Londynu. Kampania rządowej agencji Home Office wywołała medialne kontrowersje, kiedy reklamowy watchdog zakazał jej kontynuacji. Do organizacji wpłynęło ponad 200 skarg tłumaczących, że reklama jest obraźliwa i agresywna.

The Advertising Standards Authority (ASA) nie zrobił tego jednak z uwagi na gatunkowy ciężar przekazu, a … wprowadzające w błąd statystyki.

Umieszczone na samochodach ciężarowych mobilne billboardy przemierzały w czerwcu br. przemierzały 6 londyńskich dzielnic zdominowanych przez imigrantów. Wizualnie nie powala. W tle widzimy kajdanki oraz plakietkę „Home Office” przyklejoną na uniformie policjanta, ale pierwsze skrzypce grają 3 umieszczone na nim teksty: 1. „Przebywasz w Wielkiej Brytanii nielegalnie?”. 2. „106 aresztowań [nielegalnych imigrantów – red] dokonano w zeszłym tygodniu w Twojej okolicy”. 3. „Wracaj do domu, albo spodziewaj się aresztowania. Wyślij tekst HOME na numer 78070, by uzyskać bezpłatną poradę i pomoc przy dokumentach”.

Statystyka konkretnie pochodziła z regionu North Thames, co zwróciło uwagę watchdoga. W uzasadnieniu pisano, że niekoniecznie te dane muszą się odnosić do dzielnicy, w której odbiorca zobaczył mobilny billboard.

ASA wypunktowała również to, że ilość podanych aresztowań odnosiła się do przedostatniego, a nie jak sugerował billboard ostatniego tygodnia. Uznano więc, że reklama wprowadza w błąd, a użyta w niej argumentacja ma kruche uzasadnienie.

W uzasadnieniu przyznano, że większość skarg odnosiła się do zwrotu „go home”, który używany jest w Wielkiej Brytanii jako obraźliwy, rasistowski slogan. „Przypomina slogany, które były używane w przeszłości do ataków na imigrantów przez rasistów” – czytamy.

Mimo wszystko organizacja nie przychyliła się do zarzutów większości skarżących, które dotyczyły obelżywości treści. Z uznaniem tą decyzję przyjęto jedynie w Home Office. Jesteśmy zadowoleni, że ASA nie uznała naszej akcji za obraźliwą, czy nieodpowiedzialną – powiedział rzecznik. Kampania miała na celu zachęcenie nielegalnych imigrantów do powrotu do domu, i nie była skierowana do żadnej konkretnej grupy etnicznej – dodał. Urząd zrezygnował z prowadzenia kolejnych osłon kampanii.

Problem imigracji jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii politycznych. Po wielu latach relatywnie liberalnej polityki imigracyjnej, konserwatywny gabinet Davida Camerona postanowił zatamować napływ imigrantów i uczynił z tego swój priorytet. Nie dziwi fakt, że przedstawiciele rządu bronili akcję tłumacząc, że jej zamiarem jest pomoc odbiorcom.

Słów krytyki nie szczędzili jednak przedstawiciele opozycji, a swoje oburzenie wyraziło też dwóch biskupów – anglikański i katolicki. Biskup Patrick Lynch, reprezentujący kościół rzymskokatolicki powiedział, że billboardy dają odczuć wszystkim osobom pochodzącym z zagranicy, że nie są mile widziani w Anglii.

Szacuje się, że w Wielkiej Brytanii mieszka 570 tys. nielegalnych imigrantów, głównie z Afryki i krajów Europy Wschodniej.

Marcin Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek