25 maja w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zostały wręczone statuetki w konkursie „Mama w pracy”” organizowanym po raz 3. przez Fundację Świętego Mikołaja, dziennik Rzeczpospolita oraz Millward Brown SMG/KRC.
Do udziału w konkursie zgłosiło się 118 firm (83 duże oraz 24 małe), do których rozesłana została specjalna internetowa anonimowa ankieta badająca postawy pracodawców wobec pracownic-matek oraz udogodnienia na jakie mogą one liczyć w miejscu zatrudnienia. W badaniach wzięły udział 3.574 kobiety.
Firmami najbardziej przyjaznymi mamom okazały się: Ikea, Żywiec Zdrój S.A., Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. (duże firmy) oraz Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim (małe firmy).
Jakie udogodnienia wystarczy wprowadzić w firmie, żeby zdobyć uznanie pracujących mam i komisji konkursowej?
– dodatkowy płatny urlop po urodzeniu dziecka trwający 30 dni (dla pracowników zatrudnionych minimum 18 miesięcy) – do wykorzystania również przez tatę /Ikea Group/
– dofinansowanie do wyjazdów wakacyjnych i podręczników dla dzieci w wieku szkolnym (dla osób w trudnej sytuacji materialnej) /Ikea Group/
– pokrycie kosztów porodu w szpitalu rekomendowanym przez Medicover /Żywiec Zdrój S.A./
– przez 2 miesiące po powrocie z urlopu macierzyńskiego skrócony czas pracy do 6 h na dobę /Żywiec Zdrój S.A./
– możliwość pracy z domu /Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A./
– maratony rowerowe, możliwość wyjazdów z dziećmi /Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A./
– możliwość spotykania się z dziećmi w Akademii Malucha BAJKLANDII /Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim/
– pierwszeństwo w ustalaniu urlopu /Centrum Kultury i Sztuki w Sępólnie Krajeńskim/.
Z ankiet przeprowadzonych w ramach konkursu wynika, że 83,5% respondentek uważa, że kobiety w ciąży w ich miejscu pracy traktowane są życzliwie przez przełożonych. Ankietowane, wracając po urlopie macierzyńskim i wychowawczym do pracy, mają możliwość m.in.: przerw na karminie dziecka (69,3%), pracy na ½ lub ¾ etatu (46,8%), ustalenia ruchomych godzin pracy (46,3%).
O kampanii „Mama w pracy” można poczytać tu.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

