logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > IKEA wydała raport za rok 2014
09.02.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

IKEA wydała raport za rok 2014



Dwa lata temu Grupa IKEA rozpoczęła wdrażanie strategii People & Planet Positive. Podsumowanie osiągnięć z roku finansowego 2014 (trwającego od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku) oraz plany na najbliższe lata umieszczono w niedawno opublikowanym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Grupy IKEA.

Trzy obszary zdefiniowane w strategii to: działanie na rzecz bardziej zrównoważonego życia w domu, osiągnięcie niezależności energetycznej i najwyższej efektywności wykorzystania wszelkich zasobów naturalnych oraz dbałość o warunki życia i pracy ludzi na całym świecie.

Wśród największych osiągnięć w kwestii niezależności energetycznej firma wymienia zrealizowanie 40 projektów energetycznych w ponad 15 krajach, dzięki czemu wydajność energetyczna wśród dostawców artykułów wyposażenia wnętrz wzrosła o 19%, pozyskiwanie 41% drewna i 76% bawełny ze zrównoważonych źródeł, zainwestowanie 1,34 mln euro w projekty mające pomóc ok. 110 000 rolników podnieść ich dochody i produkować bawełnę przy mniejszym zużyciu wody i chemikaliów oraz fakt, że ilość generowanej energii odnawialnej wyniosła 42% całkowitego zużycia.

W porównaniu do roku finansowego 2013, sprzedaż produktów umożliwiających oszczędzanie i generowanie energii, oszczędzanie wody czy ograniczanie i sortowanie odpadów wzrosła o 58% (w Polsce o 32%). 75% wszystkich sprzedanych artykułów oświetleniowych stanowiły produkty wykorzystujące technologię LED lub artykuły kompatybilne z żarówkami LED-owymi. Klienci IKEA mogą też zaoszczędzić na wydatkach na prąd, kupując domowe panele słoneczne (obecnie są one dostępne w Wielkiej Brytanii, Holandii oraz Szwajcarii). Jak szacuje firma, dzięki kranom z perlatorami w ubiegłym roku zaoszczędzono 288 milionów litrów wody.

Z programów finansowanych obecnie przez IKEA Foundation (104 miliony przekazane w 2014 roku) skorzysta 100 milionów dzieci. Programy te mają na celu poprawę warunków życia dzieci z najbiedniejszych społeczności na świecie. W 2014 roku IKEA zebrała 17,8 miliona euro w ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” oraz „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”. Polskie sklepy zgromadziły z tych akcji odpowiednio 231 tysięcy euro oraz ponad 121 tysięcy euro.

IKEA rozwija też współpracę z dostawcami – do ich grona dołączyły małe lokalne firmy i spółdzielnie, np. z Indii czy Tajwanu. Obecnie wszyscy dostawcy artykułów wyposażenia wnętrz IKEA spełniają standardy kodeksu IWAY (część oczekuje na planowany audyt).

Raport Zrównoważonego Rozwoju 2014 Grupy IKEA wraz z jego podsumowaniem jest dostępny pod adresem: www.IKEA.pl/przyszlosc








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek